Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har rivit mig i nacken med detta men har inte hittat någon praktisk lösning.

Hur kan jag i samma löpande frame få in två olika frames som visar två helt skilda saker?

Och jag pratar om Premiere Pro så klart.

Alltså, hur får jag två olika vinklar som visar olika saker i samma lopp?

Jag river mig mer i nacken över hur jag inte kan förklara detta på ett konstruktiv sätt.

Jaja, hoppas ni förstår.

Posted

jag tror att det finns en effekt i ppro som heter "picture in picture" eller nåt sånt

jag vet inte hur det funkar men jag antar att du lägger klippen i två lager och använder effekten så kan du nog flytta runt bilderna och sånt...

Gott nytt år förresten!

Posted

[citat=wääuu]jag tror att det finns en effekt i ppro som heter "picture in picture" eller nåt sånt

jag vet inte hur det funkar men jag antar att du lägger klippen i två lager och använder effekten så kan du nog flytta runt bilderna och sånt...

Gott nytt år förresten![/citat]

Jag tror inte alls att de finns..... =P kollade nyss och i sökningen i listan ovan hittar den inte ett skit.... Om man skriver "Pic" så blir listan tom... :S

Posted

[citat=Elion]Hur kan jag i samma löpande frame få in två olika frames som visar två helt skilda saker?[/citat]

Använd Motion som du hittar i Effect Controls Window för att placera dina klipp bredvid varandra. Du måste också placera dom båda klippen ovanpå varandra på din Timeline, tex ett klipp på Video 1 och det andra på Video 2 för att det skall fungera.

Posted

[citat=Mannemoviemaker]Vet någon hur jag ändrar storlek bara på höjden och inte på längden eller tvärt om?[/citat]

Använd Crop. (Om jag förstått din fråga rätt vill säga)

Du kan även ta bort krysset i Uniform Scale som finns i Motion för att andra storlek på höjd och bredd. Bilden kommer ju att ändra utseende så det kanske inte är det du är ute efter.