Speero Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 har sett så många trick bli avslöjade och då har man andvänt skådisar, data och dom klipper en del i filmen och mellan klippen lägger dom dit eller tar bort saker. tänk på att han drar en flaska genom ett glasbord... hur verklig e den på en skala? ;) 0 Citera
precision motion Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Varför skulle man fejka det. Jag tror inte det är helt fejkat. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 [citat=Speero]har sett så många trick bli avslöjade och då har man andvänt skådisar, data och dom klipper en del i filmen och mellan klippen lägger dom dit eller tar bort saker. tänk på att han drar en flaska genom ett glasbord... hur verklig e den på en skala? ;)[/citat] hur verkligt är det på en skala att såga av en människa på mitten? ;) 0 Citera
precision motion Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Mm, alltså alla trick är ju fejk, det går ju inte att dra något genom glas, lika omöjligt är det ju att dra ut en kanin ur en hat som inte fanns där innan. Frågan är ju mer om det är uppgjort med alla om kring och om dom har fuska genom att klippa och greja. Men jag tror inte dom har gjort det. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 [citat=precision motion]Mm, alltså alla trick är ju fejk, det går ju inte att dra något genom glas, lika omöjligt är det ju att dra ut en kanin ur en hat som inte fanns där innan. Frågan är ju mer om det är uppgjort med alla om kring och om dom har fuska genom att klippa och greja. Men jag tror inte dom har gjort det.[/citat] jag kan tänka mig att dom två som sitter vid bordet och är med på ett trick kan vara med redan från början, men jag tror absolut inte att dom har använt några datagjorda specialeffekter! jag har hållt på en hel del med trolleri själv genom åren och vet hur man utför massa häftiga trick, men jag har aldrig varit med om att någon har använt datorer för att låtsas göra nått liknande trick 0 Citera
DeCaf Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 [citat=Ayame]euhm jo det var japanska. Japanska är lika lik chinesiska som svenska är like koreanska så nej, det är inte same shit...^^[/citat] Enligt en kompis till mig som kan japanska så finns det faktiskt en hel del likheter mellan kinesiska och japanska, så jämförelsen med svenska och koreanska var väl kanske lite olycklig. Men visst är det två olika språk dock. :) 0 Citera
Speero Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 men trolleri och gatumagi är två helt olika saker. trolleri på scen kan man gömma så mycket saker att det är löjligt. där finns det mer utrymme att hitta på saker, som tex. att såga en vig brutta itu. jag menar inte att de skulle andvända sig av specialeffekter på det viset i denna film. utan jag tyckte bara att myntet som satt fast i bordet såg väldigt datagjord ut. 0 Citera
Ayame Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 [citat=DeCaf][citat=Ayame]euhm jo det var japanska. Japanska är lika lik chinesiska som svenska är like koreanska så nej, det är inte same shit...^^[/citat] Enligt en kompis till mig som kan japanska så finns det faktiskt en hel del likheter mellan kinesiska och japanska, så jämförelsen med svenska och koreanska var väl kanske lite olycklig. Men visst är det två olika språk dock. :)[/citat] Jag pratar flytande japanska och kan en del kinesiska och har aldrig märkt nån slående likhet, enda som binder dom två ihop är att ett av japanskans teckensammlingar, nämligen kanji kommer ursprunligen från kina, dock betyder inte teckena samma sak numer. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.