Mikael_hs Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 Hej, vet någon hur man gör den här effekten (se bilden). Dessutom undrar jag om det vore svårt att göra detta: Jag vill göra så att färgerna är rätt grå och trista, men när personen tittar sig i spegeln är färgerna däri betydligt ljusare. Är det bara att Maska och ljustera färgerna olika? Effekten på bilden och detta (ljuskorrigering) har inget med varann att göra! Tacksam för svar! =) 0 Citera
Usarpe89 Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 tja du kan ju alltid filma en tom spegel. sedan filma en person framför greenscreen som låtsas ställa sig framför en spegel och sedan maska in en i spegeln och lägga en framför. blir ju exakt samma rörelse vilket borde ge en viss mängde realism. 0 Citera
wääuu Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 eller tejpa fast ett blått/grönt papper på spegeln och keya ut det samt lägga det som filmas i det blåa/gröna rutan också (dålig förklaring menmen....) 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 ett problem är ju att det bara är personen som blir lika i spegeln. om du gör på de sättet som wääuu beskrev på så blir de ju en spegel i spegeln också, vilket gör att de borde bli en spegel i den spegeln också och sen håller de på så där i all oändlighet ;) 0 Citera
Mikael_hs Postad 28 december 2005 Författare Postad 28 december 2005 Tack så mycket! kör nog ändå på det som wääuu skrev, eftersom det verkar enklast. Det här blir min första film så vill gärna hålla det så basic som möjligt. Har dessutom ingen bluescreen. Om någon har några förslag angående min andra fråga ("Jag vill göra så att färgerna är rätt grå och trista, men när personen tittar sig i spegeln är färgerna däri betydligt ljusare") skulle dessa tacksamt tas emot =) Tack så mycket! =) 0 Citera
jmalmsten Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 då får du nog ta till den beryktade maskningen i valfritt lämpligt program, AE, combustion eller liknande 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.