Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag gjorde mest vanlig text och äntrade typsnitt och storlek. Men bakrunden tog jag ur "Media Generators" sen tog jag på "Solid color" och så valde jag en färg. Bakrunden ska alltid ligga på den nedersta bakrunden. Text skapar du med "Media Generators" och så väljer du " Text" sen lägger du in den första texten i tidslinien! Och så får du trixa och leka med "Even Pan Crop" som du väljer när du högerklickar på klippet.

Se bild på det här under!

Så här ska du göra!!!.jpg

Posted

När du lägger in texten i tidslinjen kommer en ruta upp där du kan döpa om texten. Uppe i den rutan finns det där man kan ändra storlek t ex: 72.

Till vänster om den finns typsnitt väljaren (eller vad det heter). Om du vill att en bokstav ska vara större en den andra markerar du den bara och ändrar storleken på bokstaven! Samma gäller typsnittet!

Posted

[citat=lilla_farbrorn]EDIT: förresten är det ju asnice med en logo gjord i frigolit och med stopmotion. Cred till sånt, don't go with the flow.[/citat]

Gör man då bokstäver i frigolit och flytar runt de och gör en animation?