Double Trouble Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Tjenare! Drar till Malaysia över julen och så nu och funderar på att köpa en DV Kamera när jag ändå är där och kan få det lite billigare Jag vill gärna kolla runt lite innan jag åker ner på bra sidor med olika märken men jag hittar bara svårorienterade sidor med specs utskriva över flera sidor. Orka! Det enda kravet jag har på kameran är att det ska vara 3 CCD. Har ni några bra tips och länkar så uppskattas det! Tack på förhand! 0 Quote
krockis Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 http://www.pricerunner.se den frågan du ställer e sjukt bred, finns mkt sånt här på forumet, finns ett tråd som heter "oficiella vilken kamera ska ja köpa tråden" tror ja den heter..pris, ändamål är det som e avgörande. de flesta nya dv kameror har 3 ccd, skillnaden e ju hur stora dessa ccd är. 0 Quote
mjg Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Panasonic. Har man inte råd med en DVX100BE så skulle jag köpa en NV-GS400. Utan att tveka. 0 Quote
Double Trouble Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 Okej, tack för svaren! Kameran ska endast vara till för hemma och hobbyfilmsbruk. Vill nog inte ge mer än 6000:- Ska vara enkelt och smidigt att ställa in fokus och vitbalans. 0 Quote
Simon Hasselblom Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Jag köpte en 3 CCD kamera från Panasonic, en billigare och förmodligen lite enklare version av 400-modellen - den var Panasonic NV GS120. Om den fortfarande finns på marknaden kan den inte ligga på många tusenlappar idag. 0 Quote
Double Trouble Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 [citat=mjg]Panasonic. Har man inte råd med en DVX100BE så skulle jag köpa en NV-GS400. Utan att tveka.[/citat] Såg att GS400 låg på ungefär 12'000 här i sverige. Jag har väldigt stora förväntningar på att hitta billigt borta i Asien för jag känner många som vart där och gjort kap. Förhoppningsvis så kan jag kanske hitta den för 6000-8000 kronor. Kanske att jag är lite för optimistisk, men äh, det blir nog bra! 0 Quote
Double Trouble Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 [citat=Simon Hasselblom]Jag köpte en 3 CCD kamera från Panasonic, en billigare och förmodligen lite enklare version av 400-modellen - den var Panasonic NV GS120. Om den fortfarande finns på marknaden kan den inte ligga på många tusenlappar idag.[/citat] Berätta gärna lite om den! 0 Quote
barnholdt Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 [citat=Double Trouble][citat=mjg]Panasonic. Har man inte råd med en DVX100BE så skulle jag köpa en NV-GS400. Utan att tveka.[/citat] Såg att GS400 låg på ungefär 12'000 här i sverige. Jag har väldigt stora förväntningar på att hitta billigt borta i Asien för jag känner många som vart där och gjort kap. Förhoppningsvis så kan jag kanske hitta den för 6000-8000 kronor. Kanske att jag är lite för optimistisk, men äh, det blir nog bra![/citat] Då den gick ur produktion för ett tag sedan borde du kunna hitta den ganska billigt. 0 Quote
Simon Hasselblom Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 [citat=Double Trouble][citat=Simon Hasselblom]Jag köpte en 3 CCD kamera från Panasonic, en billigare och förmodligen lite enklare version av 400-modellen - den var Panasonic NV GS120. Om den fortfarande finns på marknaden kan den inte ligga på många tusenlappar idag.[/citat] Berätta gärna lite om den![/citat] Javisst; det som skiljer denna kamera ifrån de övriga i likartad prisklass då jag köpde miniDV-kamera, var att denna för det första har tre bildsensorer istället för en, och att den dessutom har manuella reglage för fokusering, bländare, vitbalansering och slutartid, vilket jag ansåg som bra eftersom jag sällan vill ha bilder jag inte kan kontrollera själv. För mer information kan du söka på modellen, eller se den på Panasonics hemsida, http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1057216_l15/index.html. 0 Quote
Alexander J.D Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Hej! Annars finns Panasonic NV-GS180 också då med 3CCD. Priset ligger här på ca 5500kr i skrivande stund. Detta är en varmt rekomenderad kamera både från mig och flera tidningar såsom DigitalVideo och flera andra tidningar. Sedan då finns NV-GS75 som ligger på ca 7000 kr men jag tror priset gått ner något. Tidningen DIGITALSTUFF tycker såhär om NV-GS75: +Kreativa funktioner +mycket bra bild & ljud +väldigt prisvärd -dålig styrspak För billigaste priser besök http://www.pricerunner.se Lycka till!!! //Alexander J.D 0 Quote
Recommended Posts