Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare!

Drar till Malaysia över julen och så nu och funderar på att köpa en DV Kamera när jag ändå är där och kan få det lite billigare

Jag vill gärna kolla runt lite innan jag åker ner på bra sidor med olika märken men jag hittar bara svårorienterade sidor med specs utskriva över flera sidor. Orka!

Det enda kravet jag har på kameran är att det ska vara 3 CCD. Har ni några bra tips och länkar så uppskattas det!

Tack på förhand!

Posted
http://www.pricerunner.se den frågan du ställer e sjukt bred, finns mkt sånt här på forumet, finns ett tråd som heter "oficiella vilken kamera ska ja köpa tråden" tror ja den heter..pris, ändamål är det som e avgörande. de flesta nya dv kameror har 3 ccd, skillnaden e ju hur stora dessa ccd är.
Posted

[citat=mjg]Panasonic.

Har man inte råd med en DVX100BE så skulle jag köpa en NV-GS400.

Utan att tveka.[/citat]

Såg att GS400 låg på ungefär 12'000 här i sverige. Jag har väldigt stora förväntningar på att hitta billigt borta i Asien för jag känner många som vart där och gjort kap. Förhoppningsvis så kan jag kanske hitta den för 6000-8000 kronor.

Kanske att jag är lite för optimistisk, men äh, det blir nog bra!

Posted

[citat=Simon Hasselblom]Jag köpte en 3 CCD kamera från Panasonic, en billigare och förmodligen lite enklare version av 400-modellen - den var Panasonic NV GS120. Om den fortfarande finns på marknaden kan den inte ligga på många tusenlappar idag.[/citat]

Berätta gärna lite om den!

Posted

[citat=Double Trouble][citat=mjg]Panasonic.

Har man inte råd med en DVX100BE så skulle jag köpa en NV-GS400.

Utan att tveka.[/citat]

Såg att GS400 låg på ungefär 12'000 här i sverige. Jag har väldigt stora förväntningar på att hitta billigt borta i Asien för jag känner många som vart där och gjort kap. Förhoppningsvis så kan jag kanske hitta den för 6000-8000 kronor.

Kanske att jag är lite för optimistisk, men äh, det blir nog bra![/citat]

Då den gick ur produktion för ett tag sedan borde du kunna hitta den ganska billigt.

• 2 weeks later...
Posted

[citat=Double Trouble][citat=Simon Hasselblom]Jag köpte en 3 CCD kamera från Panasonic, en billigare och förmodligen lite enklare version av 400-modellen - den var Panasonic NV GS120. Om den fortfarande finns på marknaden kan den inte ligga på många tusenlappar idag.[/citat]

Berätta gärna lite om den![/citat]

Javisst; det som skiljer denna kamera ifrån de övriga i likartad prisklass då jag köpde miniDV-kamera, var att denna för det första har tre bildsensorer istället för en, och att den dessutom har manuella reglage för fokusering, bländare, vitbalansering och slutartid, vilket jag ansåg som bra eftersom jag sällan vill ha bilder jag inte kan kontrollera själv.

För mer information kan du söka på modellen, eller se den på Panasonics hemsida, http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1057216_l15/index.html.

• 5 months later...
Posted

Hej!

Annars finns Panasonic NV-GS180 också då med 3CCD. Priset ligger här på ca 5500kr i skrivande stund. Detta är en varmt rekomenderad kamera både från mig och flera tidningar såsom DigitalVideo och flera andra tidningar. Sedan då finns NV-GS75 som ligger på ca 7000 kr men jag tror priset gått ner något.

Tidningen DIGITALSTUFF tycker såhär om NV-GS75:

+Kreativa funktioner +mycket bra bild & ljud +väldigt prisvärd -dålig styrspak

För billigaste priser besök http://www.pricerunner.se

Lycka till!!!

//Alexander J.D