Gilgond Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 Jag har gjort en mynningsflamma till en pistol i After Effects, som jag ska använda i en film. Jag är ganska ny i After Effects och kan det inte så bra än. Så jag undrar vilket det bästa sättet att lägga in flamman i filmen är. Ska man lägga in klippet i AE? Isåfall på vilket sätt ska man renderera och med vilka inställningar? När jag provade att renderera blev nämligen ett klipp på ca 15 sekunder över 400 mb stort och det blev lite för mycket enligt mig. Tack på förhand. 0 Citera
TimTom Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 Det är bättre att du gör en flamma i photoshop och sedan gör barkgrunden till den transparant. Sedan lägger du in den i klippningsprogrammet och drar in den där den ska ligga (jag brukar gör lågan 1 frame). Om du använder premiere så är de "effect controls" sedan "motion" du ska använda, sen drar du bara siffrorna där fram och till baka tills du får det rätt. 0 Citera
simonrahnster Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 När du trycker på make movie (composition-->make movie) så står det Output module och den står troligen på lossless, alltså okomprimerat. Ändra den till t.ex Microsoft DV 0 Citera
pekivan Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 [citat=TimTom] Om du använder premiere så är de "effect controls" sedan "motion" du ska använda, sen drar du bara siffrorna där fram och till baka tills du får det rätt.[/citat] Precis. Jag brukar oxå öka brightness på filmklippet i samma frame. Prova dig fram tills du får rätt känsla. 0 Citera
pekivan Postad 18 december 2005 Postad 18 december 2005 här kan ni se coola mynningsflammor :) http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=6344 0 Citera
Disco Volante Postad 18 december 2005 Postad 18 december 2005 Jag laddade ner något paket innehållandes väldigt fina olika muzzle flashes och sedan gör jag bara bakgrunden transparent och lägger in flashen en frame ovanför klippet och gör sedan klippet lite ljusare i den framen. till pekivan: Det såg ju ut som om muzzle flashen hamnade på pipan och inte framför oftast... 0 Citera
Sonicblast Postad 18 december 2005 Postad 18 december 2005 Testa Alan Dv, där finns det ett par färdiga mynningsflammor, väldigt bekvämt, eller om man är hajj på 3d går det ju att göra i 3ds max också. dock är det inte gratis, men jag tror det ska gå att tanka hem demo på det. 0 Citera
Danell Postad 19 december 2005 Postad 19 december 2005 Tja. Jag skulle vilja säga att man absolut ska använda AE och inte AlamDV! När du sätter in din bild i AE så har du nog troligtvis svart bakgrund. Jag vet att många använder luma-key för att få bort det svarta. GÖR INTE DET!!!! Gå istället till layer->blending mode och sedan add. Då får du ett mycket mer trovärdigt resultat! Jag lovar.... 0 Citera
Sonicblast Postad 19 december 2005 Postad 19 december 2005 Här är en film som jag och några kompisar gjorde med hjälp av alan-Dv 0 Citera
Gilgond Postad 19 december 2005 Författare Postad 19 december 2005 Jag får tacka för alla svar, de har hjälpt mig :) Sonicblast: Eftersom att jag frågade hur man skulle göra en sak i AE så behöver du inte säga att jag ska testa ett annat program. Jag hade redan gjort själva flammorna och det var inget problem. Flammorna i din film vet jag inte om jag gillade så mycket heller. Lite pinsamt med alla särskrivningar i den där texten mitt i filmen, hoppas ni har upptäckt det själva. 0 Citera
pekivan Postad 19 december 2005 Postad 19 december 2005 gilgond: vad tyckte du om mitt klipp? 0 Citera
Sonicblast Postad 20 december 2005 Postad 20 december 2005 [citat=Gilgond]Jag får tacka för alla svar, de har hjälpt mig :) Sonicblast: Eftersom att jag frågade hur man skulle göra en sak i AE så behöver du inte säga att jag ska testa ett annat program. Jag hade redan gjort själva flammorna och det var inget problem. Flammorna i din film vet jag inte om jag gillade så mycket heller. Lite pinsamt med alla särskrivningar i den där texten mitt i filmen, hoppas ni har upptäckt det själva.[/citat] herregud jag försökte hjälpa till lite bara.. ursäkta så mycket.. och jag postade filmen endast för att visa hur alamdvs mynningsflammor var, inget annat, jag vet att det är särskrivningar och allt sånt. 0 Citera
Gilgond Postad 20 december 2005 Författare Postad 20 december 2005 [citat=pekivan]gilgond: vad tyckte du om mitt klipp?[/citat] Snygga flammor, men jag tycker att du hade lagt in dem på lite konsiga ställen. Sonicblast: Jag förstår att det var därför du postade filmen. Du trodde väl inte att jag trodde att du postade filmen för att visa dina särskrivningar? 0 Citera
simonrahnster Postad 20 december 2005 Postad 20 december 2005 Jag trodde Sonicblast särskrivningar tillhörde filmen? Tyckte det var lite halvlustigt... 0 Citera
Erfa Postad 21 december 2005 Postad 21 december 2005 [citat=Sonicblast]Testa Alan Dv, där finns det ett par färdiga mynningsflammor[/citat] Varför AlamDV? FXHome har förändrats lite... http://fxhome.com/effectslab/effectslab-overview.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.