Jump to content

Recommended Posts

Posted

Söker rätt lätt program för animationer till filmer, har kollat runt lite i trådar men inte hittat nått.

Om ni måste stänga tråden p.ga. att det redan finns en tråd med detta ämne posta gärna en länk.

Cheers

Posted

Det beror på om du skall göra 2D eller 3D animeringar, gissar att det är det sistnämnda du menar. Om du är ute efter nåt gratis i 3D väg så kan jag rekommendera Art Of Illusion som både är användarvänligt och kompetent. Blender är en konkurrent till AoI som är väldigt kapabel den med, men ack så ruggigt oanvändarvänligt och svårt att komma igång med. Är du ute efter nåt köpbart program så är det väl Maya eller 3DS som är de populäraste. Ge oss gärna lite mer kött på benen, så kanske det är lättare att hjälpa dig med att hitta rätt program.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Posted

Problem.

När jag försöker installera Aoi så kommer det upp en ruta som det står "Could not find the main class. Program will exit" och i den blåa rutan ovanför texten där det kan stå t ex. Blender eller nåt står det "Java Virtual Machine Launcher" Vad beror det på? Och hur gör jag så att det fungerar?