Jawo Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Finns det någon funktion i Premiere så att man genom en knapptryckning kan klippa isär ett klipp? Det är alltså inte razer tool jag är ute efter nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Ja, Ctrl + K klipper isär alla klipp på din Timeline. Du kan tex göra en Ripple Delete genom att sätta en In Point (I) och en Out Point (O) följt av att trycka på tangenten Ä. Jag klipper och gör det mesta i Premiere Pro via tangentbordet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted December 6, 2005 Author Share Posted December 6, 2005 [citat=Rogge]Ja, Ctrl + K klipper isär alla klipp på din Timeline. Du kan tex göra en Ripple Delete genom att sätta en In Point (I) och en Out Point (O) följt av att trycka på tangenten Ä. Jag klipper och gör det mesta i Premiere Pro via tangentbordet.[/citat] Man tackar :) En fråga bara. Vilket lager är det premiere klipper i när man använder tangentbordet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 [citat=Jawo]En fråga bara. Vilket lager är det premiere klipper i när man använder tangentbordet?[/citat] Alla spår som inte är låsta när du använder dig av Ctrl+K. När man tex gör Ripple Delete klipper Premiere Pro i dom spår som är aktiva (Targeted). Ctrl++ el Ctrl+- för att välja videospår och Ctrl+Shift++ el Ctrl+Shift+- för att välja audiospår. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted December 7, 2005 Author Share Posted December 7, 2005 [citat=Rogge][citat=Jawo]En fråga bara. Vilket lager är det premiere klipper i när man använder tangentbordet?[/citat] Alla spår som inte är låsta när du använder dig av Ctrl+K. När man tex gör Ripple Delete klipper Premiere Pro i dom spår som är aktiva (Targeted). Ctrl++ el Ctrl+- för att välja videospår och Ctrl+Shift++ el Ctrl+Shift+- för att välja audiospår.[/citat] Okej, tack än en gång :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts