Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej! titeln säger säg själv. Jag vill alltså ha in min gamla hi8 film via en s-video kabel kopplad till s-video in på grafikkortet. Men hur ställer man in detta i Premiere? programmet tycks bara vilja ta in från firewire...som jag brukar göra i vanliga fall. hjälp.

tack på förhand/ Robin

Postad

Om du brukar köra via Firewire i vanliga fall har du förstås en dv-kamera, eller hur? Koppla då in hi8:an till dv-kameran och därifrån in till datorn. Om du nu har dv-in på dv-kameran förstås. Sedan är det väl bara att köra.

Postad

behöver han verkligen dv-in för det? s-video-in skulle det väl va då eftersom han bara ska ta _ut_ genom firewire? jag kanske har fel men det kändes mest logiskt så för mej

Postad

skaffa DC-10 kort från pinnacle, går att hitta för en hundring eller två, då får du S-video och Komposit in/ut gångar och programvara som sköter inspelningen åt dig till en avi fil tilldig, du lägger sedan in filen i premiere.

Så gör jag fungerar utmärkt.

dock blir avi filen stor, så den inte komprimerar dataströmmen. räkna med ca 3.5MB per sekund. Liknar DV formatetss kompression litegrand kan ajg tänka mig...

Chris

Postad

"behöver han verkligen dv-in för det?"

Ja, naturligtvis tänkte jag lite fel där! S-video in skulle det ju vara.

Förlåt mig!

Och naurligtvis kan man ju köra med DC-10 kort, men då kostar det ju plötsligt pengar också. Jag menar att har man redan både en analog kamera samt en dv-kamera, då har man ju allt som behövs.

Postad

Som sagt - funkar ju om du har s-video in på dv-kameran, inte alla som har det vad jag fattat.

Låna en D8-kamera (eller köp en på öppet köp :) )och kör bandet i den och tanka in via DV - funkar kalas...

/Rico

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...