robanof Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 hej! titeln säger säg själv. Jag vill alltså ha in min gamla hi8 film via en s-video kabel kopplad till s-video in på grafikkortet. Men hur ställer man in detta i Premiere? programmet tycks bara vilja ta in från firewire...som jag brukar göra i vanliga fall. hjälp. tack på förhand/ Robin 0 Citera
arvid Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Om du brukar köra via Firewire i vanliga fall har du förstås en dv-kamera, eller hur? Koppla då in hi8:an till dv-kameran och därifrån in till datorn. Om du nu har dv-in på dv-kameran förstås. Sedan är det väl bara att köra. 0 Citera
ash Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 behöver han verkligen dv-in för det? s-video-in skulle det väl va då eftersom han bara ska ta _ut_ genom firewire? jag kanske har fel men det kändes mest logiskt så för mej 0 Citera
DanyaelX Postad 10 december 2005 Postad 10 december 2005 skaffa DC-10 kort från pinnacle, går att hitta för en hundring eller två, då får du S-video och Komposit in/ut gångar och programvara som sköter inspelningen åt dig till en avi fil tilldig, du lägger sedan in filen i premiere. Så gör jag fungerar utmärkt. dock blir avi filen stor, så den inte komprimerar dataströmmen. räkna med ca 3.5MB per sekund. Liknar DV formatetss kompression litegrand kan ajg tänka mig... Chris 0 Citera
arvid Postad 10 december 2005 Postad 10 december 2005 "behöver han verkligen dv-in för det?" Ja, naturligtvis tänkte jag lite fel där! S-video in skulle det ju vara. Förlåt mig! Och naurligtvis kan man ju köra med DC-10 kort, men då kostar det ju plötsligt pengar också. Jag menar att har man redan både en analog kamera samt en dv-kamera, då har man ju allt som behövs. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 10 december 2005 Postad 10 december 2005 Som sagt - funkar ju om du har s-video in på dv-kameran, inte alla som har det vad jag fattat. Låna en D8-kamera (eller köp en på öppet köp :) )och kör bandet i den och tanka in via DV - funkar kalas... /Rico 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.