m_hogis Postad 5 december 2005 Postad 5 december 2005 Hej på er. Hoppas allt e´ bra. Tänkte fråga en sak. Det är så att jag har "Pinnacle studio 10" och redigerar det jag filmat. Nu undrar jag en sak: Om det går att göra en "maskerings ruta" i det prog. ??? Asså om man i filmen vill täcka över t.ex. en nummerskylt på en bil eller kanske anskite på en person. Går det ??? Finns de några andra kul funktioner i detta prog. ??? Hoppas på svar, snarast... M.V.H. Mattias 0 Citera
m_hogis Postad 5 december 2005 Författare Postad 5 december 2005 hmmm... Finns de ingen som vet om detta går ??? Kan man göra detta i "pinnacle studio 10" ??? *hoppas* M.V.H. Mattias 0 Citera
Pace Postad 5 december 2005 Postad 5 december 2005 Vänta lite längre än 60 minuter på att få ett svar på din fråga. Och vänligen sluta spamma forumet med inlägg och dubbla ämnen (så kallad korspostning). 0 Citera
m_hogis Postad 5 december 2005 Författare Postad 5 december 2005 [citat=Pace]Vänta lite längre än 60 minuter på att få ett svar på din fråga. Och vänligen sluta spamma forumet med inlägg och dubbla ämnen (så kallad korspostning).[/citat] Mmm, okej. Ivrig!!! **väntar** 0 Citera
p-a Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 nu är jag ute på väldigt tunn in eftersom jag inte kan pinnacle studio men det du frågar efter kanske går att lösa med titelfunktionen, i vissa program kan man skapa fyrkanter och dyl. där. Men det fungerar kanske inte så bra om du vill täcka över något som rör sig... /p-a 0 Citera
m_hogis Postad 6 december 2005 Författare Postad 6 december 2005 Ingen som vet asså !?!? . Är det ingen som vet OM det går , HUR man gör detta !?!!? . Tacksam för svar. M.V.H. Mattias 0 Citera
Munthe Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Är det bara jag som är gammal och gnällig eller känns det som att 75% av alla som ställer frågor i det här forumet totalvägrar att kolla programdokumentationen innan dom postar frågor? Jag brukar alltid betrakta forum som ett komplement. Någonting som täcker allt det där som inte står i manualen. Sånt där som udda lösningar, tips och råd för bättre workflow osv. Dom flesta programtillverkare har ju hemsidor som beskriver grundfuktionerna i programmen. Varför inte kolla där? Jag Googlade i exakt femton sekunder så hittade jag en sida som beskrev motion mattes som en ny feature i Liquid Edition (storebror till ditt program). Så jag skulle gissa att du får hitta en mer manuell lösning på problemet och kanske skapa masker i Photoshop som du sedan importerar. 0 Citera
Ronnie Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 Nä, jag tycker inte du är gnällig, tvärtom. Många frågor här skulle ta max 10 minuter att kolla upp själv i en manual eller en enkel sökning på nätet. Men istället ställs frågan här och svaret kommer efter x antal timmar/dagar, om personen har tur. Givetvis är det kul att det är aktivitet på forumet, men ibland undrar man... :) Detta ska inte ses som nått påhopp på just denna trådskaparen, mer bara ett allmänt konstaterande. Ronnie - som känner sig lite gammal och gnällig idag. 0 Citera
Rogge Postad 6 december 2005 Postad 6 december 2005 OT: Jag instämmer i det Munthe och Ronnie skrivit. Jag förvånas ofta över människor på olika forum som desperat vill ha hjälp efterssom en deadline närmar sig men som öht inte vill eller orkar googla eller läsa manual eller trycka på den berömda F1. Extra matt blir jag när dom "bumpar" sina trådar och sitter med armarna i kors och väntar på att någon annan skall hjälpa dom. Helt matt blir jag när dom får ett svar och då svarar; "Nä, jag tror inte att det är det felet". Prova istället för att tro tänker jag då! Lite komiskt blir det när dom dagen/veckan efter kommit fram till att det första svar dom fick i sin tråd var lösningen på problemet dom hade, trots att dom inte "trodde" det tidigare. Det var många timmar/dagar dom förlorade pga av det. Jag har all respekt för att någon behöver hjälp, men när människor inte försöker något själva utan sitter och bara väntar på att andra skall söka deras svar blir jag matt. Detta "fenomen" finns i alla forum världen över. /Roger - gammal och gnällig jag med! ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.