Mikael_hs Postad 29 november 2005 Postad 29 november 2005 Hej, det är så att jag behöver en ansiktsmask till en film jag håller på med. Den ska bara ha funktionen att ansiktet blir "tomt", dvs att dragen och ögonen är "borta" (något i stil med den bifogade bilden). Skulle denna effekt gå att skapa digitalt (eller på andra sätt)? Mannen som ska ha masken är inte med särskillt mycket. Vi tänkte först be en maskör att göra det, men när priset hamnade på 10 000 kom vi på andra tankar... :p Några tips? Anything will do =) 0 Citera
Jawo Postad 29 november 2005 Postad 29 november 2005 [citat=Mikael_hs]Hej, det är så att jag behöver en ansiktsmask till en film jag håller på med. Den ska bara ha funktionen att ansiktet blir "tomt", dvs att dragen och ögonen är "borta" (något i stil med den bifogade bilden). Skulle denna effekt gå att skapa digitalt (eller på andra sätt)? Mannen som ska ha masken är inte med särskillt mycket. Vi tänkte först be en maskör att göra det, men när priset hamnade på 10 000 kom vi på andra tankar... :p Några tips? Anything will do =)[/citat] Vilken bild? 0 Citera
Mikael_hs Postad 29 november 2005 Författare Postad 29 november 2005 [citat=Mikael_hs]Hej, det är så att jag behöver en ansiktsmask till en film jag håller på med. Den ska bara ha funktionen att ansiktet blir "tomt", dvs att dragen och ögonen är "borta" (något i stil med den bifogade bilden). Skulle denna effekt gå att skapa digitalt (eller på andra sätt)? Mannen som ska ha masken är inte med särskillt mycket. Vi tänkte först be en maskör att göra det, men när priset hamnade på 10 000 kom vi på andra tankar... :p Några tips? Anything will do =)[/citat] 0 Citera
agony Postad 29 november 2005 Postad 29 november 2005 har du tillgång till ae så är ett förslag att måla en bild (som han ska se ut utan ansiktet) och sen bara tracka bilden mot hans huvud.. blir ju förståss jobbigt om han vrider o vänder på huvudet etc... bara ett tips ;) 0 Citera
Jawo Postad 29 november 2005 Postad 29 november 2005 ett knep kan ju vara att maska huvudet och sedan blurra det kraftigt. Så länge det håller sig inom huvudet så borde man inte uppfatta det som censur. 0 Citera
Danell Postad 30 november 2005 Postad 30 november 2005 Funkar nog bra. Om du inte är insatt i någon 3Dprogramvara så är det nog det bästa alternativet. 0 Citera
Mikael_hs Postad 30 november 2005 Författare Postad 30 november 2005 Vi har antagligen tillgång till folk som kan 3d BRA, så det är inget problem. Finns det något "bättre" sätt att göra det på? Vill bara ha det så snyggt som möjligt. Han som ska ha "masken" står till 95% still. 0 Citera
Lasse_laser Postad 30 november 2005 Postad 30 november 2005 Skulle också säga 3d om ni har resurserna. Tracka en plane i samma färg som masken till själva masken och sedan färgmatcha, blurra och dylikt i något compositingprogram. 0 Citera
vilcans Postad 8 december 2005 Postad 8 december 2005 Jag hade nog försökt göra det med nån form av mask ändå. Pröva med nån slags massa eller lera av nåt slag som täcker de delar av ansiktet som inte ska synas och sminka över så att man inte ser skillnad mellan leran och den riktiga huden. Sen kan man ju trixa med det digitalt efteråt, men jag gissar att det är enklare att få grovarbetet gjort på plats. 0 Citera
Nickeb Postad 12 december 2005 Postad 12 december 2005 vi skulle typ göra en datorkille på skolan utan drag i ansiktet då tog vi typ 3 -4 strumpbyxor och det gick rätt bra ;) 0 Citera
Mikael_hs Postad 12 december 2005 Författare Postad 12 december 2005 Eh ni täckte över hans fejs med nåra strumpbyxor ;D Kanske är stabilt om man fixar mer i datorn sen, fast verkar dumt om man nu inte har "rätt" färg på dem (hudfärg). =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.