Gå till innehåll

Hur expoterar man filmer i lightwave


pinto

Recommended Posts

[citat=pinto]jag har kollat och försökt att finna hur man sparar sitt projekt till avi eller nott annat i lightwave..

är det någon som vet så är det guld :)[/citat]

 

Under Render Options -> Output Files -> Type kan du ställa in vilken filtyp du ska rendera ut till. Finns ganska många inställningsmöjligheter där, så ta en titt i dokumentatinen om du blir osäker.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

jag hittade de du sa men det verkar inte gå...

när jag valt tex avi och kryssat i save sen väljer jag mapp att spara den i men sen går det inte, när jag trycker spara så stängs fönstret bara ner..

skulle vara skit bra om du kunnde hjälpa.

Länk till kommentar
Share on other sites

ja det löste sig ,, men jag har en fråga när jag endå har hittat non som kan lightwave

när jag har gjort en snygg bild i det så när jag kollar hur det blir i render så blir det skitdålig 3d ?? fattar inte är det någon inställning eller vad??

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]ja det löste sig ,, men jag har en fråga när jag endå har hittat non som kan lightwave

när jag har gjort en snygg bild i det så när jag kollar hur det blir i render så blir det skitdålig 3d ?? fattar inte är det någon inställning eller vad??[/citat]

 

Att få snygga 3d-renderingar är inte alltid det lättaste. Inget 3d-program ger bra renderingar med grundinställningar för ljus,material osv.

 

Skicka gärna en bild så är det lättare att komma med konstruktiv feedback. Blir lite svårt när det inte framgår vad du gjort och vad du inte gjort.

 

Mvh

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

det ska förestella ett berglandskapp och det är skit snyggt i arbetsrutan men inte när jag renderar ut det? konstigt ? och jag laddade hem en tutorial på hur alla grjer fungerar i render options och jag har på det besta inställningarna där men det går inte för det?

har du non teori vad det kan vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]det ska förestella ett berglandskapp och det är skit snyggt i arbetsrutan men inte när jag renderar ut det? konstigt ? och jag laddade hem en tutorial på hur alla grjer fungerar i render options och jag har på det besta inställningarna där men det går inte för det?

har du non teori vad det kan vara?[/citat]

 

Ett par ;-)

 

Jag tror du har en bra grund, men det sakans en del för att få ett bra, realistiskt (eller åtminstone snyggt) landskap.

 

Först är din modell inte särskilt högupplöst, utan du har ganska få men stora polygoner. Arbeta dig ner på lite mer detaljnivå för att få lite bättre struktur på det hela.

 

Lägg sen på ett material som inte är LW's grundmaterial. Det ser ut som om det är det du använder åtminstone.

 

Nästa steg är att lägga på ljus som lyfter fram formerna i modellen och som visar på vilken miljö det är (tid på dagen, årstid, väder osv).

 

Lägg sen in någon snygg bakgrundsbild (t.ex nån himmelsbild).

 

Sen tror jag du kommer att få en helt okej bild.

 

Och det här var väääldigt kortfattat beskrivet, är jag fullt medveten om.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

ok . jag har typ 25

3 i in ställningen på poligoner,, jag har testat o öka det men det blir inte bättre och till slut klarar datorn inte med mer om man ökar skit mycket..

och sedan vad menar du me att lägga på ett inte lw s grundmaterial?? vad heter det jag ska lägga på?

 

jag ska kolla på lite mer tutorials för att lära mig mer men jag hittar inget om detta..

det är skit scyst att du hjälper mig :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ja jag skickar det snart men jag tror att jag vet vad det är som är felet,,

det var unswer poligons så står det typ render nonting och den höjde jag lite o då blev det bra ... bättre ...

tack föra alla tips ska skicka detta om allt går bra,, ska fixa färg o ljus obakgrund först

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]jahha haha!! när man går in på p o gemetry så kan man välja inställning på rendering typ,,,

unswer skulle vara under:=)[/citat]

 

För att förtydliga också. Min tanke var inte att du bara skulle lägga till ökad upplösning och sen släppa det där. En variant skulle kunna vara att du börjar med den bilden du skickade. Sen ökar du upplösningen ett steg, och sen börjar du själv dra och flytta lite i pointsen, så att du får lite mer detaljer. Därefter lägger du till fler polygoner osv.

 

Mvh

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]jag hittade de du sa men det verkar inte gå...

när jag valt tex avi och kryssat i save sen väljer jag mapp att spara den i men sen går det inte, när jag trycker spara så stängs fönstret bara ner..

skulle vara skit bra om du kunnde hjälpa.[/citat]

 

 

 

så blir det för mej också.... HUR GÖR JAG????

 

 

 

 

-EDIT-

 

Ja har riktigt kämpat och så får jag inte ut det... Hjäääälp

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker][citat=pinto]jag hittade de du sa men det verkar inte gå...

när jag valt tex avi och kryssat i save sen väljer jag mapp att spara den i men sen går det inte, när jag trycker spara så stängs fönstret bara ner..

skulle vara skit bra om du kunnde hjälpa.[/citat]

 

 

 

så blir det för mej också.... HUR GÖR JAG????

 

 

 

 

-EDIT-

 

Ja har riktigt kämpat och så får jag inte ut det... Hjäääälp[/citat]

 

vad är problemet?

tryck på render så renderas avifilen dit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...