Mikael_hs Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Hejsan, jag och min vän har skrivit ett manus som nu har 43 scener, men vi har inte riktigt koll på hur "lång" filmen kommer bli. Någon som tror sig veta ungefär hur långt 43 scener kan vara (egentligen dum fråga eftersom en scen kan vara i en timma om man så vill), alltså mellan t.ex. 20-40 min eller vad vet jag :P Skulle säga att alla scener, även de korta, kommer göras relativt "utdraget" 0 Quote
krockis Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 1 sid manus ~ 1 min film, brukar stämma ungenfär. beror på hur du filmar/klipper och vad du vill förmedla. 0 Quote
Adam88 Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 läs igenom dialogen så som snabbt som den ska vara på filmen och så... Och ta tid... Då vet du hur mycket (lite) det blir som minst tid liksom, för sen kanske du dröjer kvar i ett rum innan någon dialog är tex. Hoppas du förtår min luddiga förklaring. 0 Quote
Recommended Posts