Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej har gjort ett liten SFX klipp som jag tänkte dela med mig av. Det jag har gjort är att jag att modellerat en bil i 3D Studio Max. Sedan har jag lagt in bilen i ett videoklipp med rörelse, så att den åker på en väg. För att förra ihop bilen med liveaction klippet har jag även använt mig av 3D Studio Max, samt så har jag även använt ett tracking program. Slutligen har jag finputast lite i Combustion, inte något jätte speciellt men kanske någon på forumet tycker det är roligt :)

http://users.du.se/~h03patan

(höger klicka på filen, sedan "spara länk som")

Filen heter: The Car DivX

Posted

[citat=donputto]Hej har gjort ett liten SFX klipp som jag tänkte dela med mig av. Det jag har gjort är att jag att modellerat en bil i 3D Studio Max. Sedan har jag lagt in bilen i ett videoklipp med rörelse, så att den åker på en väg. För att förra ihop bilen med liveaction klippet har jag även använt mig av 3D Studio Max, samt så har jag även använt ett tracking program. Slutligen har jag finputast lite i Combustion, inte något jätte speciellt men kanske någon på forumet tycker det är roligt :)

http://users.du.se/~h03patan

(höger klicka på filen, sedan "spara länk som")

Filen heter: The Car DivX[/citat]

Roligt va de! alltid kul me composeting! har gjort en del själv å arbetar en hel del med max! men du kunde ju tagit dig tid att deinterlace'a klippet och få bilen att se ut som en bil! (i färg å glans) men oxå lite mer modellering kanske? animeringen va fin fin! trackingen har ju inte du gjort men den va väll fel fri, Bilen glider lite i början vid kurvan, men men...

mer vill se mer! =)

Posted

Tackar för kommentarerna, uppskattas.

Som ni väl påpekar så är modellering och texturering absolut inte min starka sida, men jag jobbar på det :)

Det program jag använt för att tracka videomaterialet heter Bonjou, testade först att tracka med realviz´s matchmover men det gick inte så bra. Hade varit roligt att se lite mer composeting på forumet.