Gå till innehåll

En Film Ide


DreamLoth

Recommended Posts

[citat=tomgrejs]intressant handling. men jag tycker den var ganska ytlig och förutsägbar.

går kanske att utveckla och göra den lite itnressantare. varför händer det som händer? nångon tnake bakom det hela gör det mycket mer intressant.[/citat]

 

Håller med helt och hållet.

För mig känns det meningslöst att inte veta varför det händer. som sagt, utveckla mer och gör det mindre förutsägbart. Använd inte slitna saker som används i var och varannan skräckrulle.

 

Det kan säkert bli great med lite mer funderingar bakom det.

Länk till kommentar
Share on other sites

För det första väldigt tröttsam läsning, hela 2-3 första sidorna är ett och samma stycke(!?) och nästan alla meningar däri är likadana ("han" ekar förtfarande i skallen min då det ordet var i nästan varje mening)

 

För det andra så är det som de andra säger väldigt ytligt, mina egna filmuppspaltningar påminner lite om detta men jag brukar punkta upp dom för att hålla det överskådligt så att jag kan klippa och klistra som jag vill ha det däri utan att känna att det är en färdig berättelse som jag jävlas med.

 

Förutsägbart kan man också säga när jag redan när jag läste att det var långt ute i ödemarken gissade större delen av handlingen... var är alla plottwists som ska hålla intresset vid liv?

 

Men det största problemet är det tröttsamma utförandet... jag kommer bara ihåg innehållet i de första och sista meningarna... därimellan var det en massa "han" gör si, och han gör så...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]För det första väldigt tröttsam läsning, hela 2-3 första sidorna är ett och samma stycke(!?) och nästan alla meningar däri är likadana ("han" ekar förtfarande i skallen min då det ordet var i nästan varje mening)

 

För det andra så är det som de andra säger väldigt ytligt, mina egna filmuppspaltningar påminner lite om detta men jag brukar punkta upp dom för att hålla det överskådligt så att jag kan klippa och klistra som jag vill ha det däri utan att känna att det är en färdig berättelse som jag jävlas med.

 

Förutsägbart kan man också säga när jag redan när jag läste att det var långt ute i ödemarken gissade större delen av handlingen... var är alla plottwists som ska hålla intresset vid liv?

 

Men det största problemet är det tröttsamma utförandet... jag kommer bara ihåg innehållet i de första och sista meningarna... därimellan var det en massa "han" gör si, och han gör så...[/citat]

okej, men det var bara en ide.....:!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=DreamLoth]

okej, men det var bara en ide.....:![/citat]

 

 

Här håller jag faktiskt med.

Det var bara en idé och de kan (och får) se ut precis som de vill. Mina ser ut som skit, men det är bara till för att hålla reda på allt. (Inget ont talat om ordning. det gillar jag också.)

 

Men som sagt, "Det var bara en idé."

Länk till kommentar
Share on other sites

jojo... det förstår jag... du ska bara se mitt senaste verk... där representeras varje person av en bokstav, scenbyte är ">" och varje händelse har nytt stycke, det hela ser nästan mer ut som programmeringskod än manus, och historien i sig är banal som få... både hacking, ninjor, KGB, CIA och det fiktiva IFU, så jag har full förståelse för den ytliga skriften och alla "han"

 

det jag menade var att åtminstånde jag skulle finna det omöjligt att skriva på det där viset och samtidigt ha koll på vad jag nyss skrev och vart det kopplar vidare. Det blev bara en grå massa för mig...

 

Men funkar det så funkar det, och bara filmen blir bra så är jag nöjd, Stephen Spielbergs storyboards är inte särskilt vackra de heller förresten;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]jojo... det förstår jag... du ska bara se mitt senaste verk... där representeras varje person av en bokstav, scenbyte är ">" och varje händelse har nytt stycke, det hela ser nästan mer ut som programmeringskod än manus[/citat]

 

Varför inte bara strukturera upp manuset enligt Voodoofilms filmskola? Då kan alla läsa utan att känna ångesten av att göra det krångligare än vad det egentligen är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...