tomgrejs Postad 13 november 2005 Postad 13 november 2005 Jag har uppgraderat mig till Vegas 6.0. Det funkar fint, precis som 5an. Ända tills jag ska rendera en helt vanlig mpeg2 fil. dvd pal. Den renderar en bit, 25 % kanske. sen kommer det upp ett felmedelande. "The system is low on memory, you may be abel to reduce memory usage by closing other applications" Vad kan det vara för fel? Jag har stängt av alla andra aplikationer som antivirusprogram och sånt. jag har 3876MB i virtuelt minne. Datorn är en P4 på 3.0GHz och 2.5gb i ram så det kan bara inte vara för lite minne. och på hårddisken är det över 50gb ledigt. någon som stött på liknande problem i vegas eller nått annat program?? Eller vet vad det kan vara för fel? 0 Citera
Stålis Postad 14 november 2005 Postad 14 november 2005 Kör vegas 6.0 och har inte stött på detta. (än...) Så det är förmodligen burken som spökar och inte Vegas. *spekulation* 0 Citera
Ior Postad 14 november 2005 Postad 14 november 2005 [citat=tomgrejs]Jag har uppgraderat mig till Vegas 6.0. Det funkar fint, precis som 5an. Ända tills jag ska rendera en helt vanlig mpeg2 fil. dvd pal. Den renderar en bit, 25 % kanske. sen kommer det upp ett felmedelande. "The system is low on memory, you may be abel to reduce memory usage by closing other applications" Vad kan det vara för fel? Jag har stängt av alla andra aplikationer som antivirusprogram och sånt. jag har 3876MB i virtuelt minne. Datorn är en P4 på 3.0GHz och 2.5gb i ram så det kan bara inte vara för lite minne. och på hårddisken är det över 50gb ledigt. någon som stött på liknande problem i vegas eller nått annat program?? Eller vet vad det kan vara för fel?[/citat] Har du testat att totalt ominstallera Vegas, dvs först avinstallera sen installera igen? Hur mycket RAM käkar Vegas (kolla i Aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Del))? 0 Citera
Rogge Postad 14 november 2005 Postad 14 november 2005 [citat=tomgrejs]Jag har stängt av alla andra aplikationer som antivirusprogram och sånt. jag har 3876MB i virtuelt minne.[/citat] Har du 2.5GB i RAM hade jag stängt av det virtuella minnet helt. Du kan iaf prova - Jag har hört att mycket RAM + virtuellt minne ibland ställer till det och att lösningen då varit att stänga av det virtuella minnet efterssom datorn har tillräckligt med minne. Att tillåta datorn använda det virtuella minnet, som är mycket långsamt jämfört med RAM, drar många gånger ner datorns prestanda när man har mycket RAM att använda. 0 Citera
Ior Postad 14 november 2005 Postad 14 november 2005 [citat=Rogge][citat=tomgrejs]Jag har stängt av alla andra aplikationer som antivirusprogram och sånt. jag har 3876MB i virtuelt minne.[/citat] Har du 2.5GB i RAM hade jag stängt av det virtuella minnet helt. Du kan iaf prova - Jag har hört att mycket RAM + virtuellt minne ibland ställer till det och att lösningen då varit att stänga av det virtuella minnet efterssom datorn har tillräckligt med minne. Att tillåta datorn använda det virtuella minnet, som är mycket långsamt jämfört med RAM, drar många gånger ner datorns prestanda när man har mycket RAM att använda.[/citat] Det kan skapa problem för Windows/program om man inaktiverar virtuellt minne, så det rekommenderar jag inte. Gäller oavsett hur mycket RAM man har. 0 Citera
tomgrejs Postad 14 november 2005 Författare Postad 14 november 2005 jag om installerade vegas. och nu funkar det bra. iallafall hittils. när jag renderar används 300-700 mb av minnet av vegas. och runt 1000 mb av 6242 är allokerat. men sist så funkade vegas också ett tag, efter en stunds användade så ballade det ur. får se om det händer igen. 0 Citera
tomgrejs Postad 14 november 2005 Författare Postad 14 november 2005 nu efter ett tags användande så visar det sig att samma problem har dykt upp igen. system is low on memory... jag kikade och 820 mb används av vegas när det renderar. så jag förstår inte hur det kan bli på det här viset. :/ 0 Citera
Vandraren Postad 17 november 2005 Postad 17 november 2005 http://www.dvinfo.net/conf/forumdisplay.php?f=54 Här har du ett forum som bara diskuterar Vegas, här borde du hitta svar till dina problem Lycka till 0 Citera
tomgrejs Postad 21 november 2005 Författare Postad 21 november 2005 okej. tack så mycket. ska nog hitta bot på problemet där.. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.