AlyourPal Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 är en star wars fantast, har väntat ett tag på att kunna göra egna lightsaber effekter, jag har hållt på med photoshop -> frame by frame, vilket är mycket jobbigt och de blir inte riktigt samma sak, frågan är nu, vilket är nästa steg att gå? vilka andra program kan jag använda som gör att det ser mer realistiskt och det går mkt snabbare tacksam för svar 0 Quote
Djungelsmurfen Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 aftereffects som också är ett adobeprogram eller effectslab om du vill ha ett billigare program som fungerar bra speciellt till lightsabers, finns att köpa på http://fxhome.com/ 0 Quote
Ior Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Precis, tanka ner demot av EffectsLab DV och bli övertygad. Länk finns ovan. 0 Quote
pinto Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 http://www.theforce.net/fanfilms/postproduction/sabres/aesabertutorial.mov en mycket bra länk på hur man gör bra key frams i latsabers.. lycka till:) det är affter effects... 0 Quote
jediropet Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Mitt förslag är att skaffa Effects Lab ja. Men själv har jag AlamDV2. http://www.fxhome.com 0 Quote
AlyourPal Posted November 20, 2005 Author Posted November 20, 2005 som berättar eller visar hur man steg för steg gör en bra lasersvärdsfight jag har använder mig av ae 6.5. 0 Quote
jmalmsten Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 med risk för att verka tjatig... lasersvärd är den vanligaste frågan här, tätt följd av green/bluescreen... sök och du skola finna.... 0 Quote
Pace Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 AlyourPals två trådar om ljussvärd ihopslagna. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.