Gå till innehåll

Tur i Oturen, Kortfilm


John

Så vad tycker ni om det här manuset?  

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Så vad tycker ni om det här manuset?

    • Jävlar vad det suger
      1
    • Äsch varför bry sig
      1
    • Hellt okej
      4
    • Gör bra :)
      0


Recommended Posts

Jäääh, Johns big comeback! ;)

 

Närå, det här manuset är ganska cleant, måste jag säga. John uppvisar en god förmåga att i text beskriva det visuella händelseförloppet, det är lätt att ha en löpande "bildtråd" när man läser.

 

Beträffande handlingen är den ju ganska olik det man läst hittills på forumet, en man som, bokstavligt talat, förföljs av oturen liksom! Vad satt den stackars John och rökte när han skrev? :)

 

 

 

 

 

Vet inte om det nästkommande är >>, men eftersom de flesta säkert slutat läsa redan vid Jäääh så skriver jag det ändå. Vad är drivkraften bakom karaktärerna? Varför vill oturen ge Egon otur och turen samma ska? Är dom bara rivaliserande syskon (barn till Gud, alltså)? Det är mina första tankar. Varför tycker korvgubben att Herr Grå är fascist bara för att han antyder att korvgubben skulle sålt en lott till Egon som Egon sedemera skulle ätit upp? Som sagt: VAD I HELA FRIDENS NAMN RÖKTE DU?!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för De orden Wallin.. Någon annan?

 

Nja, det där med Faschist, är ju bara ett roligt karaktärs drag, folk kallar ju varandra faschister hejvillt.. Jo det är så att de är rivaliserande syskon, men egentligen behövs det en jämnvikt av de bägge, här har det gått över styr, sen så är det ju bara 18 minuter, (eller egentligen 13 för det blev skumt när jag konverterade till Word) Och det finns inte så mycket tid till att förklara allt, man får läsa in vad man kan och ha roligt under tiden, den ska självklart bearbetas då den är väldigt snabbt skriven..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...
  • 2 veckor senare...

det här är ju riktigt läskigt ! jag håller på med en novell med precis samma namn. den handlar om en tjej som bara har otur hela tiden, senare ska det hända något (har inte bestämt vad än:P) som gör att det vänder.

kunde tyvärr inte öppna filen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...