Mikael_hs Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Om man vill att en Person i filmen läser en bok (denna bok är inte del av historien utan bara där som en liten detalj), är detta då något man behöver kolla lagarna om? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
art Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 borde inte det bara vara som reklam för boken? eller misstar jag mig? Jag är oxå intresserad av att få veta svaret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 nej det behöver du inte. boken får visas. du kan ju exempelvis inte behöva fråga alla bilproducenter bara för deras bilar är med i en scen när du går på stan. du får dock inte "kränka" eller "förtala" deras produkter eller hur man nu skulle uttrycka det, dvs skapa en negativ bild ur ett faktatomt innehåll. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts