Gå till innehåll

Ang. billiga hjälpmedel för inspelning


Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag är ny här på forumet och ska under kommande vecka slutföra ett manus till ett 1800-tals kärleksdrama. Det ska utspela sig i Sverige under det kalla vinterhalvåret.

 

Men min fråga gällde inte manusskriptet utan rekvisita och scenografi.

 

Till denna film skulle jag, ett, behöva ett handhållet stativ och, två, en bom. Problemet är att jag är en vanlig student, och priserna är skyhöga. Jag hade fundering på att tillverka det själv.

 

Jag har funderat att låna utrustning från en filmdistribution, men sedan tidigare vet jag hur svårt det är att låna utrustning under längre tid.

 

Har ni några tips och idéer?

Länk till kommentar
Share on other sites

film i väst har du där, litegrip.se finns i gbg, folk skiter i om du är student, pensionär eller miljonär. du ska ha en historia som någon tror på och är beredd att ge stöd, exempelvis film i väst. du får se till att göra ett så pass bra manus och ide att någon vill satsa på dig, annars är det bara jobba ihop pengar och låna dyrt. tyvärr så är det så. visst är det ett moment 22 (för att få stöd måste du ha gjort nåt bra och för att göra nåt bra måste du ha stöd) läge men så är det. det var jävligt dyrt i början men nu fixar ja finansiäring ganska lätt, iallafall när det gäller teknik, rena pengar är dock svårare.

 

1. bygg egen stedycam

2. köp industristrålkastare, lägg på en dimmer så du kan redigera styrka upp till 500 - 1000W (kostar drygt 150-200 spänn)

3. hyr kran, målerikran för fågelperspektiv kan funka (980 Kr/dag)

 

ps. du bör nog planera allt ordentligt innan, ingen kommer att hyra ut utrustning i 3 veckor det tar ju en långfilm att spela in. en kortfilm bör man kunna spela in på 2-3 dagar, beroende på platser osv. ds.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...