Gå till innehåll

Liten fråga


ymmit

Recommended Posts

Hej. När jag läser manus fattar inte jag någonting nästan. De står ju fan "Fade Up" å sånt varannan mening.

 

Då är min fråga. Vad är alla dessa saker. förstår att det är en sortes vilken lr effekt man lägger på i efter hand. så vart lär man sig alla dessa grejjer. jag använder AE 6.5 och Vegas 6.0 . Då är en till fråga. Hur lär man sig allt vad t.e.x. fade up betyder å så? hemsidor eller är de bara något man borde veta?

 

 

En till fråga. Jag är rätt ny i Vegas å kan ens inte göra så klippet går sörligare.

Så kan någon skicka någon länk på några tutiourls länk. Gärna video

 

Vore jätte bra...

 

 

MvH/ Timmy

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]Ok. fatta inte så mkt på sidan men men. ingen som har fler länkar?[/citat]

Men om du söker på ordet Glossary så får du ju upp massor av länkar.

 

Hur man söker=Tryck på Ctrl+F i valfri webläsare för att få upp webläsarens sökfunktion och skriv in Glossary. Tryck sedan på Enter två gånger så kommer du direkt till länkar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]Det var en konstig "engelsk!" sida...helst på svenska. fatta typ inget. sen var den ju inte på Video Vegas utan typ Premire Pro...?[/citat]

Länkarna som du får upp när du söker på ordet Glossary på Premiere Pro online Wikicity leder till fem (5) olika sidor som inte är "bara" för ett visst program, utan tar upp olika begrepp inom video, oavsett om man redigerar i Premiere Pro, Vegas. Och det var ju bla vad olika begrepp (fade up) betyder du frågade efter. :)

 

Premiere Pro online Wikicity handlar bara om Premiere Pro men sidan innehåller massor av länkar till olika sidor som man har hjälp av oavsett vilket program man redigerar i.

 

Tutorilas till Vegas kan jag ingenting om men det finns många som gör här, så länkar till olika tutorials kommer nog att postas här snart. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]

En till fråga. Jag är rätt ny i Vegas å kan ens inte göra så klippet går sörligare.

Så kan någon skicka någon länk på några tutiourls länk. Gärna video

[/citat]

 

va fan betyder "sörligare"?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]lol. allså att klippet går i en lägre hastighet. Sen vill jag även veta hur man får den å gå snabbare å gärna klippet å gå bakåt oxå...Länkar till guider vore inte fel...;)[/citat]

 

För att ändra hastigheten drar du bara i klippet med ctrl nertryckt. För att det ska gå baklänges högerklickar du på klippet och väljer reverse (tror jag det ska heta.. nånting sånt i alla fall).

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Ock tack nu vet jag det hehe. men jag vill kunna lära mig mer saker. typ att skriva efter texter å massa. och då är oftast guider bäst. ´video guider.

 

Vore iaf bra om någon kunnde säga nåra länkar till sånna...

 

 

MvH/ Timmy...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]Ock tack nu vet jag det hehe. men jag vill kunna lära mig mer saker. typ att skriva efter texter å massa. och då är oftast guider bäst. ´video guider.

 

Vore iaf bra om någon kunnde säga nåra länkar till sånna...

 

 

MvH/ Timmy...[/citat]

 

tvivlar på att nån gör video tutorials till så enkla grejer

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...