johanneso Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 När jag ska dra över film från min kamera sony trv-25e till datorn via firewire så går det inte... det går att styra kameran via premiere men det blir aldrig nån bild... någon som har nått tips på vad jag ska göra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Nu har jag bara jobbat i avid, och där måste man iaf markera vilka spår man vill banda över, alltså video, a1 och a2. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Har du avbockat dem enkla missarna som: 1. Ställt kameran på "VCR" eller uppspelning? 2. Kollat om det är rätt band? 3. Backat tillbaka bandet? 4. Omstartat Premiere och sedan anslutit kameran igen? Kan ju dessutom meddela att det finns en drös med liknande trådar som möjligen besvarar ditt problem. T-Kock: Han borde väl ändå få upp en bild, oavsett om han enbart väljer att köra över ljudet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 [citat=simonrahnster]Har du avbockat dem enkla missarna som: 1. Ställt kameran på "VCR" eller uppspelning? 2. Kollat om det är rätt band? 3. Backat tillbaka bandet? 4. Omstartat Premiere och sedan anslutit kameran igen? Kan ju dessutom meddela att det finns en drös med liknande trådar som möjligen besvarar ditt problem. T-Kock: Han borde väl ändå få upp en bild, oavsett om han enbart väljer att köra över ljudet?[/citat] I avid måste man iaf markera video-spåret för att kunna spela upp det på datorn. Vill man bara föra över/lyssna på ljudet så avmarkerar man videospåret. Har jag för mig iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Burns Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Vad har du för version av Premiere? Du kan alltid testa att ladda ned senaste versionen av directX (om jag inte minns fel) och så finns det uppgraderingar som du kan ladda ned på Adobes hemsida, dvs om du inte redan har Premiere pro 1.5. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmarrr Barjmannn Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Du kanske har lyckats fånga film men ser det inte! Nu är jag ingen höjdare på premiere men ändå, det är inte som så att du har bockat av rutan förhandsgranskning. Det alternativet brukar finnas med i diverse redigeringsprogram om man vill spara på datorns resurser. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts