Astral Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Jag vill göra en effekt där man ser en människa som öppnar sin knutna näve. När handflatan exponeras ( i profil) ska det börja brinna i den. Jag har klurat på olika lösningar. Bland annat att filma riktig eld mot en greenscreen och sedan lägga in den med hjälp av lite masker och annat i handflatan. Har även förstått att det finns vissa filter till AE som simulerar eld... Vad har ni för tips att ge mig. Ser eldfiltrena till AE bra ut, eller ska jag satsa på att filma riktig eld?? / Peter 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Filma riktig eld och lägg på i efterhand. När du filmar killen, ha en svag brandröd lampa som ni vickar på. http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 [citat=walfridson]Filma riktig eld och lägg på i efterhand. När du filmar killen, ha en svag brandröd lampa som ni vickar på. http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm[/citat] Tack för den ovärderliga länken! Har sökt efter detta länge 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 hade du använt forumets sökfunktion kanske du hade funnit den tidigare. och bara för att komplettera.. after effects digitala eld ser inte bra ut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickeNyfiken Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Den länken som ni har angivet här, har en instruktionsfilm (TUTORIALS and DEMOS) hur man lägger in explostionerna (med svart bakgrund) in i sin egna film. Jag ser dock inte nånting av vad de gör pga kvalitén på filmen. Någon som har lust att förklara? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts