Jump to content

Försöker kopiera DVDfilm

Helene

Recommended Posts

Hej IGEN!

Och tack för svaren jag fått, Thomas och Lulletott. Jag kämpar på.

Och har insett att kvaliten inte bibehålles till 100% då filmen jag vill exportera är lång, 1 h 30 min. Jag antar att det funkar ändå. Det är i alla fall bättre än VHS.

Nu till problem 2.

Jag försöker kopiera DVDskivan rakt av. Men det funkar inte i Nero.

Funkar inte det över huvud taget?

Det kom upp ett meddelande om kodning och DVDfilm.

Jag har kopierat filerna till hårddisken och försöker kopiera därifrån.

[citat=Helene]Hej IGEN!

Och tack för svaren jag fått, Thomas och Lulletott. Jag kämpar på.

Och har insett att kvaliten inte bibehålles till 100% då filmen jag vill exportera är lång, 1 h 30 min. Jag antar att det funkar ändå. Det är i alla fall bättre än VHS.

Nu till problem 2.

Jag försöker kopiera DVDskivan rakt av. Men det funkar inte i Nero.

Funkar inte det över huvud taget?

Det kom upp ett meddelande om kodning och DVDfilm.

Jag har kopierat filerna till hårddisken och försöker kopiera därifrån.[/citat]

Varför delar du inte upp filmen på två skivor? 90 minuter är alldeles för långt på en DVD-5, anser jag.

Använd DVD Decrypter för att kopiera skivor. Sätt in originalet, starta programmet, tryck "R" (för read mode) och starta kopieringen till hårddisken. Lägg sen in en blank skiva, tryck "W" (write mode) och klicka igång. :)

Om du redan har kunnat skapa en DVD-skiva så kan jag inte förstå varför du nte kan kopiera den rakt av om du nu alltså avser att kopiera den hembrända skivan i flera ex.Har du inte dubbla dvd-enheter i datorn måste du skapa en spegelbild av dvd-källan på hårddisken först.Kan ej Nero.Men det blev du knappast behjälpt av.

Ja.

Jag producerar och redigerar alltså en egen film som ska levereras i flera exemplar. Jag brukade tidigare kopiera filmer till VHS, men allt fler frågar efter DVD.

Två skivor kan gå, men då blir det ett avbrott i filmen... Det kan jag i och för sig planera in nästa gång...

Jag har bara en DVD i datorn och kan inte kopiera från källa till källa. Men jag förstår nu att jag behöver göra en spegling, inte en kopia som jag gjort.

Jag ska definitivt testa DVD Decrypter, tack för tipset.