Yadis Postad 7 oktober 2005 Postad 7 oktober 2005 När jag exporterar till .wmv i premiere så hamnar den i evig loop, så fort den är klar så början den om att skapa filen. Att exportera till .avi går dock bra. Nån som vet varför? 0 Citera
Rogge Postad 7 oktober 2005 Postad 7 oktober 2005 [citat=Yadis]När jag exporterar till .wmv i premiere så hamnar den i evig loop, så fort den är klar så början den om att skapa filen. Att exportera till .avi går dock bra.[/citat] Du skriver att "den" hamnar i evig loop. Vilken är den, Premiere Pro eller .wmv-filen? 0 Citera
Yadis Postad 7 oktober 2005 Författare Postad 7 oktober 2005 så fort den är klar att exportera filen så början den om att skapa filen - detta är loopen. Inte själva filmen utan exporten/renderingen som loopar. 0 Citera
Rogge Postad 7 oktober 2005 Postad 7 oktober 2005 Kan det vara så du har ställt in att filmen skall renderas i 2-pass? Då renderas filmen just 2 gånger och det ser faktiskt ut som att renderingen loopar, vilket den ju också gör. Vilket Preset använder du dig av? Ändrar du någon/några inställningar själv? Prova att använda Work Area Bar och sätt den till 5 sekunder och rendera ut endast Work Area Bar och se om Premiere Pro renderar filmen mer än 2 gånger. Genom att använda Work Area Bar så slipper du rendera ut hela filmen när du testar=sparar tid. :) 0 Citera
Yadis Postad 7 oktober 2005 Författare Postad 7 oktober 2005 Tack roger, det var 2 pass! Vad är 2 pass egentligen till för? 0 Citera
simonrahnster Postad 7 oktober 2005 Postad 7 oktober 2005 Så som jag förstått det, är denna funktion bra, då man vill ha högre kvalité. Det som verkar ändras är Bitraten. (även storleken på filen) Då man använder 1-pass är bitraten konstant och när man använder 2 pass är den variabel. sammanfattning: Istället för att sätta kvalitén på samma nivå genom hela filmen, vilket kan medföra ojämnt resultat. Så jobbar den med att öka bitraten på de krävande ställena i filmen. Smart lösning om man har tid att vänta en extra renderingstid för att få bättre resultat //Simon 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.