Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag exporterar till .wmv i premiere så hamnar den i evig loop, så fort den är klar så början den om att skapa filen. Att exportera till .avi går dock bra.

Nån som vet varför?

Posted

[citat=Yadis]När jag exporterar till .wmv i premiere så hamnar den i evig loop, så fort den är klar så början den om att skapa filen. Att exportera till .avi går dock bra.[/citat]

Du skriver att "den" hamnar i evig loop. Vilken är den, Premiere Pro eller .wmv-filen?

Posted

så fort den är klar att exportera filen så början den om att skapa filen - detta är loopen. Inte själva filmen utan exporten/renderingen som loopar.

Posted

Kan det vara så du har ställt in att filmen skall renderas i 2-pass? Då renderas filmen just 2 gånger och det ser faktiskt ut som att renderingen loopar, vilket den ju också gör.

Vilket Preset använder du dig av? Ändrar du någon/några inställningar själv?

Prova att använda Work Area Bar och sätt den till 5 sekunder och rendera ut endast Work Area Bar och se om Premiere Pro renderar filmen mer än 2 gånger. Genom att använda Work Area Bar så slipper du rendera ut hela filmen när du testar=sparar tid. :)

Posted

Så som jag förstått det, är denna funktion bra, då man vill ha högre kvalité.

Det som verkar ändras är Bitraten. (även storleken på filen)

Då man använder 1-pass är bitraten konstant och när man använder 2 pass är den variabel.

sammanfattning:

Istället för att sätta kvalitén på samma nivå genom hela filmen, vilket kan medföra ojämnt resultat. Så jobbar den med att öka bitraten på de krävande ställena i filmen.

Smart lösning om man har tid att vänta en extra renderingstid för att få bättre resultat

//Simon