frehåk Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 Tjenare! Vilket är det bästa filformatet om man har en bild i photoshop och ska importera det i premiere pro? jpg eller bmp eller något annat kanske? /F. 0 Citera
mjg Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 [citat=frehåk]Tjenare! Vilket är det bästa filformatet om man har en bild i photoshop och ska importera det i premiere pro? jpg eller bmp eller något annat kanske? /F.[/citat] Dom jag vet är GIF, TIFF och Photoshop - använder du Photoshopformat så kan du utnyttja transparens och lager. 0 Citera
Rogge Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 .PSD eller .TGA .GIF är det sista jag skulle ta in i Premiere. 0 Citera
Ior Postad 8 oktober 2005 Postad 8 oktober 2005 [citat=frehåk]Tjenare! Vilket är det bästa filformatet om man har en bild i photoshop och ska importera det i premiere pro? jpg eller bmp eller något annat kanske? /F.[/citat] PSD eller TIFF 0 Citera
frehåk Postad 9 oktober 2005 Författare Postad 9 oktober 2005 Hur ska jag göra för att få bästa kvalité när jag: Hämtar ner en sida från nätet till Adobe acrobat 6.0 pro. (create pdf from web page) Sparar den och öppnar den i photoshop för att göra vissa ändringar. Sparar den och importerar den i premiere pro 1.0. Lägger den på timeline och renderar filmen. Tittar på filmen i mediaspelaren och här vill jag ha så likt den kvalité sidan hade på nätet som möjligt är. Har gjort denna process några gånger men tycker att kvalitén i slutänden skiljer sig en hel del från den kvalité som sidan har på nätet. Hur ska jag göra? Vilka format ska jag spara i? Hur många dpi och vilken upplösning? Är det nån som har gjort något liknande eller som ändå vet? /F. 0 Citera
mjg Postad 9 oktober 2005 Postad 9 oktober 2005 72 dpi - 720x576 pixels. Ser det uselt ut i datorskärmen så behöver det inte betyda att det ser lika uselt ut som PAL på en teve....det kan t.o.m. se hyfsat ut trots att det såg för jävligt ut i datorn. Testa. Kör också med PAL/SECAM färgrymd när du trixar med bilden i Photoshop. 0 Citera
frehåk Postad 9 oktober 2005 Författare Postad 9 oktober 2005 PAL/SECAM vad är det? 72 dpi - räcker det verkligen? /F. 0 Citera
Munthe Postad 9 oktober 2005 Postad 9 oktober 2005 Du kan exportera i hur hög dpi du vill men PPro kommer att omvandla det till broadcast standard på tidslinjen (d v s 72 dpi). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.