mikkal Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Vet nån ett bra klipp/redigerings program men det måste vara lätt att klippa med... ^^ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Windows movie maker eller Avid free kan du ju prova. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikkal Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 ok men vet du hur man kan fixa explotioner och sånt till filmen ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikkal Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 [citat=mikkal]ok men vet du hur man kan fixa explotioner och sånt till filmen ?[/citat] jag vill att en fågel som jag filmade ska sprängas... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Oj, här har vi en nybörjare ser jag. (Inget illa menat med det) Sök gärna och kolla efter i de olika forumdelarna för du kommer med största säkerhet finna massor av svar på dina frågor eftersom de mesta redan har dragits upp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikkal Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 [citat=Anhool]Oj, här har vi en nybörjare ser jag. (Inget illa menat med det) Sök gärna och kolla efter i de olika forumdelarna för du kommer med största säkerhet finna massor av svar på dina frågor eftersom de mesta redan har dragits upp.[/citat] ok tack:P Jag är nybörjare :P Första seriösa projektet.... Har tänkt att börja jobba me film och eventuellt börja IT-MEDIA på högstadiet :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjg Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Köper man en Mac så ingår ett videoredigeringsprogram som hete iMovie. Att klippa video i det är asenkelt och latjolajban. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piggelin Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering. Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på. Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns... Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikkal Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 [citat=mjg]Köper man en Mac så ingår ett videoredigeringsprogram som hete iMovie. Att klippa video i det är asenkelt och latjolajban.[/citat] jag vet att man får imovie men jag orkar inte köpa en mac bara för att få imovie då duger windows media player isåfall 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 VirtualDub som du kan hitta här http://www.doom9.net eller så bode den finnas någonstans på sourceforge Den är kraftfull och praktisk men kräver en del av användaren när det gäller den branta innlärnings kurvan. annars är det möjligen filmGIMP som du kan hita på sourceforge oxså, men det är huvudsakligen ett specialeffekts program. C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klepoth Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Du kan också kolla upp Wax från debugmode.com. Ett gratis program med bla. partickeleffekter för explosioner, eld o.s.v. Men partiklar är visserligen ingen direkt nybörjar grej, men testar man inte så kommer man aldrig att lära sig :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 [citat=Piggelin]Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering. Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på. Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns... Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga?[/citat] Det gäller bara att leka runt och testa men jag har lärt mig mest av tutorials från internet. Finns massvis av dom till de lite populärare programen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts