Mannemoviemaker Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Ja.... Har premier pro och undrar hur jag på lättaste sätt kan göra så att det lixom kommer en stor ljus explosion. Håller på med en grejj till min film där de är elektricitet i nån sekund åsså plötsligt ska de komma en stor ljus explosion från mitten och så står de "mannemovie" me en fräck logga..... Hur ska ja göra för att fixa denna ljus explosion? Har provat föresten med en "lens flare" effekt och förstorat den men de ser helt enkelt för jävligt ut.... Ursäkta språket... Så hur ska ja göra de? =) tacksam för svart så snabbt som de går 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ymmit Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Du kan ladda ner en explosion från någon sån sida t.e.x. detanofilms på free stuff eller va de heter. Där är de oftast svart bakrund på alla explosioner. Så då kan man väll keya ut explosionen å så...Hoppas jag hjälpte nu :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Animera en ökning av brightness och contrast. Eller så animerar du en tröskelvärdet på "luma key" på klippet mot en vit bakgrund. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Vad heter sidan nu igen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm Den är dock EXTREMT seg. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Tack!, vilken toppen sida! Har letat i åratal efter en sådan sida. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts