Broman Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Jag har testat att göra rök i AE med particle playground. Nu är då min fråga: Hur väljer man att röken ska sluta att skapas? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ymmit Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 vet inte. men har bara en kort fråga till lilla Broman :P Hur gör man sjävla röken. Snälla säg hur man gör gosse. Har alltid viljat kunna göra rök typ som efter skott hål å så. Så kan du inte sitta å göra en liten kort guide här på tråden hehe. vore as bra .P MvH/ Timmy...as bra om du kan de :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 För att stoppa att det skapas nya partiklar hela tiden får du helt enkelt sätta keyframes på "Particles" och välja 0. Då skapas det inte fler. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 [citat=ymmit]men har bara en kort fråga till lilla Broman :P[/citat] Lilla Broman? Han är ju äldre än dig ymmit... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 14, 2005 Author Share Posted September 14, 2005 Ok, ska testa det. Tack! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 14, 2005 Author Share Posted September 14, 2005 [citat=ymmit]Har alltid viljat kunna göra rök typ som efter skott hål å så.[/citat] Tänkte också ha det till det bl.a. Förresten, här är guiden jag använde mig av. http://www.creativecow.net/cgi-bin/page_wrapper.cgi?forumid=2&page=/articles/hamill_alan/smoke/index.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ymmit Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Hehe den guiden var kort , svår å konstig. Mne har iaf lite frågor. Jag testade att göra det. Men hur gjorde dom dom dära röda linjerna så att röken lixom följde dom. Och hur gjorde dom så att röken var lixom mer ihop. För mig blev det bara vita små suddiga prickar som svävar omkring massa vis. Sen undrar ja hur man bestämmer hur många sånna dära små fyrkanter man ska ha. Jag hade 3 från början men hur ändrar man de. Det blev lixom massa vis sen. Å sen den sista frågan. Om man ska göra ett skott hål med rök. Hur gör man då för att röken ska försvinna långsamt tyå å sen lixom försvinna lixom i sjävla luften. Hur gör man för att de ska se ut så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 för att få fler particlar ändrar du particles per second under inställningarna för cannon för att ändra hur tät "stålen" ska vara ändrar du direction random spread som också ligger på cannon inställningarna för att få röken att "ta slut" sätter du ut tre stycken keyframes på particles per second på timelinen. Den första sätter du i början där räken ska börja komma fram, den andra sätter du där röken ska börja krympa (utan att dra ner antalet partiklar) och den sista keyframen sätter du där du vill att röken ska sluta att komma helt och där drar du ner antalet partiklar till 0 tyvär kan jag inte hjälpa dig med din fråga om hur man gör linjerna som röken följer men om du vill få röken att inte bara gå i en jämn rörelse åt samma håll hela tiden så är de ju bara att ändra direction och gravity-inställningarna Hoppas de va till nån hjälp!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts