Morgonfiende Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hallå. Jag är en seriös nollbudgetfilmare som skulle vilja filmatisera nån annans manus. Hittills har jag bara gjort mina egna verk vilket tenderar att bli lite tråkigt i längden. Ingen ersättning utlovas, endast äran att få sitt namn i för/eftertexterna och en kopia på den färdiga filmen förstås. Plus visning på diverse filmfestivaler. Så har du nåt intressant liggande är det bara att höra av sig. Alla genrer och typer mottages, men det bör helst vara anpassat för mellan 5 - 20 minuters speltid och inte kräva någon större budget. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yadis Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Kolla under "läs mitt manus" efter ett manus som heter "Just a joke". Om du gillar det så är det bara att höra av sig. På engelska nu, men lätt översatt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Är du helt låst på att göra "splatter/horror" filmer? Det verkar så på din hemsida? eller har du gjort nått annat som man kan se? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgonfiende Posted September 16, 2005 Author Share Posted September 16, 2005 Nej då, jag är inte låst i någon genre. Faktum är att jag hellre gör något som inte är skräck eftersom jag är lite less på sånt. Men som sagt, alla genrer går bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chang Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 tja. Du kan kolla in mitt manus också.. ifall du gillar det. Finns under "kolla mitt manus" och den heter "Håll i vännen". //CHang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blejd Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hej. Du får gärna använda mitt manus på http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=206&highlight=reload Skrolla ned till version 2 av manuset. Du får använda det så länge du hänvisar till manuset i eftertext osv. Du får ändra så mycket du vill :) Mvh Martin 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingen Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 [citat=Morgonfiende]Hallå. Jag är en seriös nollbudgetfilmare som skulle vilja filmatisera nån annans manus. Hittills har jag bara gjort mina egna verk vilket tenderar att bli lite tråkigt i längden. Ingen ersättning utlovas, endast äran att få sitt namn i för/eftertexterna och en kopia på den färdiga filmen förstås. Plus visning på diverse filmfestivaler. Så har du nåt intressant liggande är det bara att höra av sig. Alla genrer och typer mottages, men det bör helst vara anpassat för mellan 5 - 20 minuters speltid och inte kräva någon större budget.[/citat] Hej; hinner nog inte filma detta så here is the story in short: På återvinningsstationer finns offta väldigt nogranna personer som enligt mig e "far to mutch" Så valdigt kortfattat:vanlig kommun e framåt;de bara e så! dom känner att dom e cutting edge när de gäller sophantering å beslutar att sälja ut sin sophantering.(lägga ut på antrepenad).Alla e nöjda tills kommunen börjar få telefonsamtal från medborgare som känner sig riktigt förbannade då kommunen get antrepenören i fråga rätt att bötfälla folk som slängt fel material i fel "bin" vilket dom naturligtvis inte tycker dom gjort!Vidare kan sägas att antrepenören i fråga alltid e på folk å kollar va d e dom slänger!Hur rätt dom flästa än gör tycks de generera i böter!Snart seriösa demonstrationer alltså;men sopantrepenören Arto Kokkonen e nöjd me sin possision ,återvinningsågren!KingMagproduktions.(horror movies usualy)men va fan novellmanus finns ju alltid!(45 sidor "korrekt manus form"finns) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 [citat=kingen] Hej; hinner nog inte filma detta så here is the story in short: På återvinningsstationer finns offta väldigt nogranna personer som enligt mig e "far to mutch" Så valdigt kortfattat:vanlig kommun e framåt;de bara e så! dom känner att dom e cutting edge när de gäller sophantering å beslutar att sälja ut sin sophantering.(lägga ut på antrepenad).Alla e nöjda tills kommunen börjar få telefonsamtal från medborgare som känner sig riktigt förbannade då kommunen get antrepenören i fråga rätt att bötfälla folk som slängt fel material i fel "bin" vilket dom naturligtvis inte tycker dom gjort!Vidare kan sägas att antrepenören i fråga alltid e på folk å kollar va d e dom slänger!Hur rätt dom flästa än gör tycks de generera i böter!Snart seriösa demonstrationer alltså;men sopantrepenören Arto Kokkonen e nöjd me sin possision ,återvinningsågren!KingMagproduktions.(horror movies usualy)men va fan novellmanus finns ju alltid!(45 sidor "korrekt manus form"finns)[/citat] Du kan inte bara skriva renodlat svenska elelr engelska? eller? Det där var i alla fall väldigt jobbigt att läsa. Och alla "e" kan du ju skippa för svenskans skull. Bara ett tips om man vill få något "sålt". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts