Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag undrar om det är någon som kan tipsa om bra filmskolor. Är mycket sugen på att gå någon sorts utbildning eller kurs.

Det jag helst skulle vilja gå är väl nåt där man får lära sig lite om allting, dvs att man får lite djupare kunskaper i såväl regi som skådespeleri och redigering.

Det skulle ju vara kul att få träna sig i allt för att sen se vad man kanske vill satsa mer på.

Jag skulle jättegärna vilja utveckla mitt skådespeleri, men jag skulle samtidigt också vilja lära mig mer om allt annat som har med filmmakeri att göra, tillsammans med likasinnade.

Men tipsa om alla utbildningar o kurser ni kan!

Posted

Du måste bestämma dig för om du vill vara framför eller bakom kameran, åtminstone när det kommer till val av utbildning. Utbildningar för arbete bakom kameran har diskuterats i flera tidigare trådar, som Clown påpekar, men då detta inte främst är ett skådespelarforum så har skådisutbildningar sällan nämnts. Det som då gäller är folkhögskolor som Calle Flygare, Molkoms fh, Skara Skolscen etc. Om du inte finner en komplett lista någonstans så kan du alltid gå in på filmcafe.nu och kolla en bunt skådisars cvn. Det är i mångt och mycket samma skolor som dyker upp, så någon ofantlig mängd rör det sig inte om.

/Jakob