Frodo Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Hej! Mitt första inlägg på forumet. Jag skall köpa dator med 2 hårddiskar. Den ena skall jag ha till videoredigering. OS och andra program lägger jag på den andra disken, men på vilken disk skall videoredigeringsprogrammet vara? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Installera redigeringsprogrammet på samma disk som systemet så att du får en egen disk för videoredigeringen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Ett litet tips: Se till att den andra hårddisken ligger i en s.k. släde. Då kan du enkelt skifta hårddisk när den första blir full med material. För du har naturligtvis enbart film på den och då blir den snabbt full, hur stor den än är. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frodo Posted September 11, 2005 Author Share Posted September 11, 2005 Tack för svaren. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 dubbla hårddiskar har räddat mig åtskilliga gånger. Jag brukar ändå installera alla program på OS-disken och bara ha filmer/musik/installationsfiler på andra hd-n. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts