Diabubblo Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Har kollat runt lite på HD kameror efter som mitt tålamod med 35mm sedan länge har runnit ut. Någon som har något tips på en någorlunda bra HD kamera? Maxpris är dock 45000. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Menar du HDV eller riktig HD? En bra HDV kamera är väl Sony FX1, har aldrig testat den men hört att den ska va bra (iaf bilden) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Då du angivit maxpriset antar jag du menar konsumentversionen av HD:HDV. I huvudsak är det bara Sony och viss mån JVC som presterat nåt.Panasonic har vad jag vet i dagsläget inget ännu.HDV har bara ca 1år på nacken.Men det kan ändå inte jämföras med 35mm films potential beroende på användningsområde. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Om jag skulle varit ute efter en HDV kamera för att filma spelfilm så skulle jag kikat runt efter mera info om JVC. Inte för att jag vet något särskilt om deras kameror eller hur dom är men dom spelar tydligen in 720p/24. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts