Jump to content

Dator + skärm + monitor

Planit_in

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Vad är det som är speciellt med Parhelia som gör att man kan göra så här?

Jag har ett Radeon X800XL med 2 grafikutgångar (DVI+DSUB) och en S-video.. Men som dom andra skrev så kommer hela datorskärmen på S-Video.. inte bara videon..

Hur göra? Måste jag använda en videokamera..?

Lite jobbigt att köra ljud via kameran då jag använder datorn till andra saker, och hålla på o koppla om verkar inte så kul.. :P

Det är väl den där "tv-smooth"-kvaliten jag är ute efter.. det är ju stor skillnad att se sin film på en TV eller en monitor.. alla "fula missar" syns på datorskärm, på TV blir allt snyggt :)

• 1 month later...

Jag har prövat 2 metoder med olika resultat. Det tråkiga i historien är att jag har minne som en guldfisk, så jag kommer inte ihåg hur jag bar mig åt. Iaf så prövade jag att koppla dv-in till kameran, kameran vidare till en tv genom svhs. Det hackade, ifall de beror på mitt firewirekort eller kameran har jag ingen aning om. jag forskade inte så mkt mer i det eftersom jag lyckades få in en extaskärm med realtidsrendering istället. Då använder jag vegas. Och som nån skrev tidigare, vegas stödjer ju faktiskt denna funktion, ganska tydligt oxå, med en egen ikon där nere i höger.