filmnisse Postad 26 augusti 2005 Postad 26 augusti 2005 ska göra en svartvit film som nästa projekt. och precis som i schindler's list ska det vara något enstaka föremål i färg. har inga som helst problem att lägga på effekten efteråt men det är kvaliteten som oroar mig. att det blandas ihop med det som ska vara i svartvit. kan man göra något åt detta i efterarbetet eller måste man fixa det på plats medan man filmar, t ex ljus eller så? vi spelar in på kvällen och har lampor till förfogande och jag använder mig av premiere pro. tacksam för alla svar. 0 Citera
Leviant Postad 26 augusti 2005 Postad 26 augusti 2005 Det finns en effekt i de flesta nyare kameror där man kan välja hurvida bara blåa föremål skall vara vara i färg, eller röda mm. Kolla i din kamera hurvida du har möjligheten att fixa det där.... 0 Citera
Nixxon Postad 27 augusti 2005 Postad 27 augusti 2005 vet inte om det här är vad du menar men det gör i allafall ett objekt i färg , i en svartvit film. http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_colorpass.htm 0 Citera
Lasse_laser Postad 28 augusti 2005 Postad 28 augusti 2005 på inspelningsplats kan du ju se till att så lite som möjligt av den färg som ska finnas kvar syns i bild, förutom på det ställe där den ska synas då. Om det skulle bli problem i posten är det bara att maska bort de ställen som ska vara svart/vita istället. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.