Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ska göra en svartvit film som nästa projekt. och precis som i schindler's list ska det vara något enstaka föremål i färg. har inga som helst problem att lägga på effekten efteråt men det är kvaliteten som oroar mig. att det blandas ihop med det som ska vara i svartvit. kan man göra något åt detta i efterarbetet eller måste man fixa det på plats medan man filmar, t ex ljus eller så? vi spelar in på kvällen och har lampor till förfogande och jag använder mig av premiere pro. tacksam för alla svar.

Postad

Det finns en effekt i de flesta nyare kameror där man kan välja hurvida bara blåa föremål skall vara vara i färg, eller röda mm. Kolla i din kamera hurvida du har möjligheten att fixa det där....

Postad

på inspelningsplats kan du ju se till att så lite som möjligt av den färg som ska finnas kvar syns i bild, förutom på det ställe där den ska synas då.

Om det skulle bli problem i posten är det bara att maska bort de ställen som ska vara svart/vita istället.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...