filmnisse Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 ska göra en svartvit film som nästa projekt. och precis som i schindler's list ska det vara något enstaka föremål i färg. har inga som helst problem att lägga på effekten efteråt men det är kvaliteten som oroar mig. att det blandas ihop med det som ska vara i svartvit. kan man göra något åt detta i efterarbetet eller måste man fixa det på plats medan man filmar, t ex ljus eller så? vi spelar in på kvällen och har lampor till förfogande och jag använder mig av premiere pro. tacksam för alla svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Det finns en effekt i de flesta nyare kameror där man kan välja hurvida bara blåa föremål skall vara vara i färg, eller röda mm. Kolla i din kamera hurvida du har möjligheten att fixa det där.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 vet inte om det här är vad du menar men det gör i allafall ett objekt i färg , i en svartvit film. http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_colorpass.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Men du måste filma i färg isf! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 på inspelningsplats kan du ju se till att så lite som möjligt av den färg som ska finnas kvar syns i bild, förutom på det ställe där den ska synas då. Om det skulle bli problem i posten är det bara att maska bort de ställen som ska vara svart/vita istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts