Jump to content

Box office

Gremanz

Recommended Posts

Jag har letat och sökt men det går tydligen inte att finna info om vad box office är för något och hur det fungerar. Det har med USAs filmindustri och blockbusters att göra, allright. Det var väll allt, då. Är det en organisation? Myndighet? Vad gör de?

Bra förklaring tack.

[citat=Pace]"Box office" är den plats där man köper biljetter.[/citat]

med tanke på hur ofta begreppet näms så nöjer jag mig inte med en sådan simpel förklaring :D

Förresten pace, var det du som drev nån sida för ett Star Wars- lajv förut? Tycker mig känna igen avataren.

[citat=Zhyron]Det är ju den rätta.

När en film gör bra ifrån sig vid Box office så betyder det att de sålt många biobiljetter.[/citat]

Jag tyckte det räckte med den...

Men tyckte att det var ju lite skoj att det var en så simpel förklaring på något som kanske tycktes vara så svårt att förstå... :)

Ni tänker nog på fraser som "box office hits" och det är inget konstigt med det. Som Zhyron säger så handlar det om att filmen ifråga har sålt många biljetter och därmed gått bra.

[citat=Gremanz]Förresten pace, var det du som drev nån sida för ett Star Wars- lajv förut? Tycker mig känna igen avataren.[/citat]

Nej det har jag inte. Någon dubbelgångare till mig med samma avatar kanske? :e