Gremanz Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Jag har letat och sökt men det går tydligen inte att finna info om vad box office är för något och hur det fungerar. Det har med USAs filmindustri och blockbusters att göra, allright. Det var väll allt, då. Är det en organisation? Myndighet? Vad gör de? Bra förklaring tack. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 mjo, det undrar jag också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 "Box office" är den plats där man köper biljetter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 [citat=Pace]"Box office" är den plats där man köper biljetter.[/citat] Hehe. Så simpelt... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted August 19, 2005 Author Share Posted August 19, 2005 [citat=Pace]"Box office" är den plats där man köper biljetter.[/citat] med tanke på hur ofta begreppet näms så nöjer jag mig inte med en sådan simpel förklaring :D Förresten pace, var det du som drev nån sida för ett Star Wars- lajv förut? Tycker mig känna igen avataren. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Det är ju den rätta. När en film gör bra ifrån sig vid Box office så betyder det att de sålt många biobiljetter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 [citat=Zhyron]Det är ju den rätta. När en film gör bra ifrån sig vid Box office så betyder det att de sålt många biobiljetter.[/citat] Jag tyckte det räckte med den... Men tyckte att det var ju lite skoj att det var en så simpel förklaring på något som kanske tycktes vara så svårt att förstå... :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Ni tänker nog på fraser som "box office hits" och det är inget konstigt med det. Som Zhyron säger så handlar det om att filmen ifråga har sålt många biljetter och därmed gått bra. [citat=Gremanz]Förresten pace, var det du som drev nån sida för ett Star Wars- lajv förut? Tycker mig känna igen avataren.[/citat] Nej det har jag inte. Någon dubbelgångare till mig med samma avatar kanske? :e 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted August 20, 2005 Author Share Posted August 20, 2005 jag tror att jag fattar vad box office innebär nu i alla fall :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts