Xtreme Records Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Vilken kameramodell i 7-8000:- klassen rekomenderar ni som har följande 3ccd Video-IN/UT DV-IN/UT (>IN 16:9 Widescreen Snälla kom med tips! :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 I den prisnivån är det bara Panasonic som har 3-CCD.NV-GS150 torde ha dessa egenskaper du är ute efter. Du kan tanka hem manualen här: http://www.inwarehouse.se/hemma/productDetail.aspx?portalId=3&Id=e865569&ReferId=14&referrer=kelkoo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
horror_jason Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 åvan nämda kamera är en kanon bra kamera, men du behöver ju inte köpa den på inwearhouse... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 NV-GS150 är helt klart en av dom bästa 3ccd kamerorna i den prisklassen. Men man får ju också räkna med att det fortfarande är en kompaktkamera och kommer därför inte kommer hålla samma höga kvalite som tex. vx2100e eller xl1, Dock är dessa inte i den prisklassen. Men jag tror inte man ska fundera så mycket på om det är en 3ccd eller inte om man fortfarande håller sig under 10 000 kr /ny. Då är det viktigt att man får dom funktionerna som man vill ha, att den ligger bra i handen och att den är lättanvänd. Håller man på mycket med redigering så är ju som redan sagt väldigt viktigt att man har DV-in/dv-ut på kameran. NV-GS150 är en toppen kamera. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rydén Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Kopte min nv-gs150 pa netonet till bra pris! Sla mig pa nasan om meningen enligt forumets regler var otillaten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts