Jump to content

redigeringsfunktioner i after effects?

Tor nilsson

Recommended Posts

[citat=Tor nilsson]Ja undrar hur man delar upp ett klipp eller ändrar ett klipps hastighet i ae.[/citat]

Jag tror att det går, men mitt tips är att du klipper i ett annat program och lägger in effekt-scenerna för sig i AE. Sen lägger du tillbaka dom i filmen.

Du, nu när du säger det... hur gör man egentligen för att ta över klipp till AF från PPro? går det på något enkelt sett? eller måste jag exportera klippet i PPro som avi, öppna i AF, göra effektarbeten, exportera som avi, importera till PPro, manuellt ersätta klippet?

I Photoshop finns det ju en skitbra funktion som heter "Gå till imageready", som gör det där mycket enklare. och i imageready finns "Gå till photoshop". Jag önskar det fanns en knapp i PPro som det står "Gå till After Effects"... eller finns den redan?

[citat=jmalmsten]I Photoshop finns det ju en skitbra funktion som heter "Gå till imageready", som gör det där mycket enklare. och i imageready finns "Gå till photoshop". Jag önskar det fanns en knapp i PPro som det står "Gå till After Effects"... eller finns den redan?[/citat]

Håller med, det är omständigt att byta mellan programmen. Tycker adobe borde kunna fixat det smidigare när de marknadsför att man kan göra hela arbetsordningen smidig med deras programserier

Jo man kunnde önskat att de funka "bättre" eller snabbare! Som i gamla Ulead så kunde man hoppa mellan progamen lätt för som va "amman fogade" Men rent logiskt tänkt så måste du rendera ut ett klipp för att kunna bearbeta det med ett annat program! Annars skulle AE behöva arbeta från "rå klippen" och ja det krävs onödigt mycket minne för de me! men men...

Mvh/ Martin L

jbergman: kan man flytta hela sekvenser och klipp menar du? nu när jag tänker på det, så har jag aldrig försökt... det låter så simpelt, måste prova.

sound_front: jo det inser jag... men det skulle vara bra om man kunde få ner det till att bara rendera när man är klar i AF...

I de ny are versinerna, så går det att öppna ett Premier Projekt i AE utan att köra båda programen samtidigt.. Bara att importera hela projektet.. Scen göra en composition av det... För mer info läs manualen... RTFM

Att öppna Premiereprojekt i AE har man kunnat göra ett tag, men det löser inga problem. Fördelen med att ha PPro 1.5 och AE (minns inte riktigt varifrån, 6.0? 6.5?) är just att kunna ta ett klipp från PP, kopiera in det i AE, lägga på effekter, och kopiera in det i PP igen utan att behöva exportera någonting på vägen. Det är inget jag jobbat med på allvar, men jag har testat och det funkar.

/Jakob