ungfilm Posted May 25, 2003 Share Posted May 25, 2003 Är det nån som vet hur man får den där knivskarpa kvaliteten i Quicktime?! Jag har aldrig lyckats uppnå den trots massor av försök kanske inte har rätt programvara. Om du inte vet vad jag menar så kan du bara å in på Apple Trailers och jämföra med dina egna filmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
topsy Posted May 26, 2003 Share Posted May 26, 2003 Jag skulle nog gissa att filmerna som finns på Apples trailersida har filmats med ganska proffsiga kameror, typ 35mm och 24p. Kan vara en orsak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chefen Posted June 3, 2003 Share Posted June 3, 2003 En annan orsak kan vara att dom kan det dom gör, typ ställer in rätt inställningar på kameran och så vidare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 3, 2003 Share Posted June 3, 2003 När de encodar trailers på Apple tar det ungefär en vecka per trailer. Olika delar av trailern codas på olika sätt för optimal bild (snabba scener codas på ett sätt, stilla scener på ett annat sätt). Hade en länk till en artikel om dem som satt på Apple och gjorde det, har dock blivit av med den tyvärr. De använder Sorenson codecen kan tilläggas. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts