Jump to content

Andra Världskriget Replika Vapen!

Iso

Recommended Posts

Någon som skulle kunna vara så vänlig att hjälpa mig!

Innom en snar framtid ska vi göra en realistisk krigsfilm som utspelar sig under ww2! Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på replika vapen eller vad som helst, bara det är vapen som användes av tyskarna och av svenskarna under andra världskriget

Stort tack på förhand!

hehe lätt );) kan alla =) nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :)

Ska ta och kolla in vilka vapen vi hade,, sen får man väl ta och bygga en..

Vi tänkte oxå bygga ett maskingevär.. Frågan är bara, vilket är lättast? tänkte på ett tyskt, mg42 har så många detaljer, jag funderar på det där andra, men kommer inte på vad det heter atm.

[citat=Iso]nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :)[/citat]

De hjälpte finnarna ja! och isf så använde de sig av tyska uniformer (liknande) och vapen. Eftersom att finnarna fick stöd av tyskland för att bli av med ryssen ;) MEn du kan ju gärna berätta mer. Ska det vara fiktion att tyskland anfaller Sveriger, eller om svenska soldater vid finsk/ryska gränsen? Det är liksom helt avgörande för vilken rekvisita ni skall använde er av. Som Black Star sa, vi behöver veta mer :)

[citat=Iso]mm men grejen är att vi ska ha ett tyskt maskingevär. Så det får bli mg42 eller det där andra som jag inte kommer ihåg vad det heter.[/citat]

Om det ska vara närbilder på maskin geväret så ska du helst ha ett så likt som möjligt. Om det ska vara avstånd så kan du ta inprinsip vad som helst.

I en WWII film som jag och Broman så gjorde så tog vi bara ett rör,

såg hyffsat ut på avstånd...