Iso Postad 27 juli 2005 Postad 27 juli 2005 Någon som skulle kunna vara så vänlig att hjälpa mig! Innom en snar framtid ska vi göra en realistisk krigsfilm som utspelar sig under ww2! Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på replika vapen eller vad som helst, bara det är vapen som användes av tyskarna och av svenskarna under andra världskriget Stort tack på förhand! 0 Citera
Black Star Postad 27 juli 2005 Postad 27 juli 2005 Har för mig att Trdera hade en tysk mp-40... eller om det var blocket. 0 Citera
Iso Postad 28 juli 2005 Författare Postad 28 juli 2005 coolt tack, men vi behöver ett antal x =) Medan jag ändå skriver här,, så letar jag efter tyska märken.. Nån som vet vart man kan köpa dessa? 0 Citera
Black Star Postad 30 juli 2005 Postad 30 juli 2005 Dom vanligaste vapena som tyskarna använde var: Kar98 (Gevär), MP-40 (SMG eller k-pist), Luger (pistol), stg44 (automat gevär) och slutligen MG-42 (Maskin gevär). Kom på att det finns en replika av en Luger på http://www.hobbex.se 0 Citera
Broman Postad 30 juli 2005 Postad 30 juli 2005 [citat=Iso]coolt tack, men vi behöver ett antal x =) Medan jag ändå skriver här,, så letar jag efter tyska märken.. Nån som vet vart man kan köpa dessa?[/citat] Menar du märken på vapen eller märken till uniformerna? 0 Citera
Iso Postad 30 juli 2005 Författare Postad 30 juli 2005 på tyska och möjligtvis svenska uniformer 0 Citera
Black Star Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 Hittade en hemsida där dom sålde Mp-40 i flera x. Hittade också några tyska uniformer där. http://www.luftvapen.se 0 Citera
Iso Postad 31 juli 2005 Författare Postad 31 juli 2005 hehe tack ^^ men har redan den sidan =D men tack iaf ^^ nu behövs bara lite andra tyska vapen.. men dom är ju inte lätta att få tag på :S 0 Citera
Black Star Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 Luger finns ju på hobbex, som du vet... Men just Kar98... jag tror att det går att bara ta vilhet gevär som helst, dom flesta tänker nog inte på det. Om inte annars så kan du ju göra ett själv.;) 0 Citera
Black Star Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 Här är en bid på en Kar98, om du ska göra en själv... 0 Citera
Iso Postad 31 juli 2005 Författare Postad 31 juli 2005 haha ;) vet redan hur den ser ut :D men man kan ju alltid drömma :P 0 Citera
Black Star Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 Kan du berrätta lite kort om vad filmen handlar om. 0 Citera
Broman Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 [citat=Black Star]Här är en bid på en Kar98, om du ska göra en själv...[/citat] Om man ska göra geväret så behövs nog en lite mer exakt bild... 0 Citera
Black Star Postad 31 juli 2005 Postad 31 juli 2005 [citat=Broman]Om man ska göra geväret så behövs nog en lite mer exakt bild...[/citat] Skulle bara visa påettungefär hur den såg ut. Fast det visste han redan. 0 Citera
Iso Postad 1 augusti 2005 Författare Postad 1 augusti 2005 vi har inte handlingen till 100% men jak återkommer kanske när jag vet mera ;) 0 Citera
Black Star Postad 1 augusti 2005 Postad 1 augusti 2005 Bra, det kan vara svårt att hjälpa om man inte vet vad filmen handlar om. Kan du åtminstånde berrätta vad det är för typ av film, drama, thriller. 0 Citera
Iso Postad 1 augusti 2005 Författare Postad 1 augusti 2005 krigsdrama, typ svensk verision av band of brothers 0 Citera
Black Star Postad 1 augusti 2005 Postad 1 augusti 2005 Svenskarna var ju inte med i kriget, hehe... Jag har ingen aning om vad du kan få tag på svenska vapen, men amerikanska hade varit lättare. 0 Citera
Iso Postad 1 augusti 2005 Författare Postad 1 augusti 2005 hehe lätt );) kan alla =) nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :) Ska ta och kolla in vilka vapen vi hade,, sen får man väl ta och bygga en.. Vi tänkte oxå bygga ett maskingevär.. Frågan är bara, vilket är lättast? tänkte på ett tyskt, mg42 har så många detaljer, jag funderar på det där andra, men kommer inte på vad det heter atm. 0 Citera
Black Star Postad 2 augusti 2005 Postad 2 augusti 2005 Jag tror inte den har något speciellt namn, alltså det amerikanska maskingeväret, har bara hört att dom har kallat de MG... Gör amerikanarnas. MG-42 ser så speciellt ut, så att man inte kan ta fel. Det amerikanska ser mer neutralt ut... 0 Citera
woxaz Postad 2 augusti 2005 Postad 2 augusti 2005 [citat=Iso]nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :)[/citat] De hjälpte finnarna ja! och isf så använde de sig av tyska uniformer (liknande) och vapen. Eftersom att finnarna fick stöd av tyskland för att bli av med ryssen ;) MEn du kan ju gärna berätta mer. Ska det vara fiktion att tyskland anfaller Sveriger, eller om svenska soldater vid finsk/ryska gränsen? Det är liksom helt avgörande för vilken rekvisita ni skall använde er av. Som Black Star sa, vi behöver veta mer :) 0 Citera
Iso Postad 2 augusti 2005 Författare Postad 2 augusti 2005 mm men grejen är att vi ska ha ett tyskt maskingevär. Så det får bli mg42 eller det där andra som jag inte kommer ihåg vad det heter. 0 Citera
Black Star Postad 3 augusti 2005 Postad 3 augusti 2005 [citat=Iso]mm men grejen är att vi ska ha ett tyskt maskingevär. Så det får bli mg42 eller det där andra som jag inte kommer ihåg vad det heter.[/citat] Om det ska vara närbilder på maskin geväret så ska du helst ha ett så likt som möjligt. Om det ska vara avstånd så kan du ta inprinsip vad som helst. I en WWII film som jag och Broman så gjorde så tog vi bara ett rör, såg hyffsat ut på avstånd... 0 Citera
Iso Postad 3 augusti 2005 Författare Postad 3 augusti 2005 jo sant.. men jag tror vi ska ha närbilder och massa sånt. PLus att det sparar pengar att bygga själv 0 Citera
Black Star Postad 3 augusti 2005 Postad 3 augusti 2005 Hur ska du bygga den då, för det är ju inte det lättaste att göra... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.