Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som skulle kunna vara så vänlig att hjälpa mig!

Innom en snar framtid ska vi göra en realistisk krigsfilm som utspelar sig under ww2! Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på replika vapen eller vad som helst, bara det är vapen som användes av tyskarna och av svenskarna under andra världskriget

Stort tack på förhand!

Postad

coolt tack, men vi behöver ett antal x =)

Medan jag ändå skriver här,, så letar jag efter tyska märken.. Nån som vet vart man kan köpa dessa?

Postad

[citat=Iso]coolt tack, men vi behöver ett antal x =)

Medan jag ändå skriver här,, så letar jag efter tyska märken.. Nån som vet vart man kan köpa dessa?[/citat]

Menar du märken på vapen eller märken till uniformerna?

Postad

hehe tack ^^ men har redan den sidan =D men tack iaf ^^ nu behövs bara lite andra tyska vapen.. men dom är ju inte lätta att få tag på :S

Postad

Luger finns ju på hobbex, som du vet... Men just Kar98... jag tror att det går att bara ta vilhet gevär som helst, dom flesta tänker nog inte på det. Om inte annars så kan du ju göra ett själv.;)

Postad

[citat=Black Star]Här är en bid på en Kar98, om du ska göra en själv...[/citat]

Om man ska göra geväret så behövs nog en lite mer exakt bild...

Postad

hehe lätt );) kan alla =) nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :)

Ska ta och kolla in vilka vapen vi hade,, sen får man väl ta och bygga en..

Vi tänkte oxå bygga ett maskingevär.. Frågan är bara, vilket är lättast? tänkte på ett tyskt, mg42 har så många detaljer, jag funderar på det där andra, men kommer inte på vad det heter atm.

Postad

Jag tror inte den har något speciellt namn, alltså det amerikanska maskingeväret, har bara hört att dom har kallat de MG... Gör amerikanarnas.

MG-42 ser så speciellt ut, så att man inte kan ta fel. Det amerikanska ser mer neutralt ut...

Postad

[citat=Iso]nää vet att sverige inte var med i kriget,, men vissa drog ju och deltog ändå :)[/citat]

De hjälpte finnarna ja! och isf så använde de sig av tyska uniformer (liknande) och vapen. Eftersom att finnarna fick stöd av tyskland för att bli av med ryssen ;) MEn du kan ju gärna berätta mer. Ska det vara fiktion att tyskland anfaller Sveriger, eller om svenska soldater vid finsk/ryska gränsen? Det är liksom helt avgörande för vilken rekvisita ni skall använde er av. Som Black Star sa, vi behöver veta mer :)

Postad

mm men grejen är att vi ska ha ett tyskt maskingevär. Så det får bli mg42 eller det där andra som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Postad

[citat=Iso]mm men grejen är att vi ska ha ett tyskt maskingevär. Så det får bli mg42 eller det där andra som jag inte kommer ihåg vad det heter.[/citat]

Om det ska vara närbilder på maskin geväret så ska du helst ha ett så likt som möjligt. Om det ska vara avstånd så kan du ta inprinsip vad som helst.

I en WWII film som jag och Broman så gjorde så tog vi bara ett rör,

såg hyffsat ut på avstånd...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...