Jump to content

inte mask fråga

ymmit

Recommended Posts

Hej. På början av våran film så ska en bild förfrusna. Så jag undrar om man kan trycka på play å sen stycka på stop där man vill att sjävla bilden ska stå still. Allså nånstans mitt i klippet. Kan man sen typ göra nåt som att typ förlänga i cirka 5 sekunder att man ser de som en bild och sen skriva namnet under behöver jag hjälp med...

Sen när jag jag ska t.e.x. ta en bild men inte vill ha med hela bilden utan bara t.e.x. ansiktet. Måste man maska ut ansiktet då lr går de göra på något annat sätt. Oftast ser man att de typ är klippt i kanterna å så. Sen samma sak på klipp. Om man har ett klipp men inte vill att allt ska synas , kanske bara att sjävla personen ska synas. Ska man maska ut personen precis när klippet ska börja. Och sen gå precis till slutet av klippet och maska ut så långt han har hunnit att röra sig. Funkar de så eller finns de nåt sorts blå skärm man kan lägga in? Jag använder mig av After Effects så alla vet...

Tacksam för svar Mvh/ Timmy

Räcker det att förstora din bild så att det oönskade kommer utanför?

det ska finnas något som heter garbagematte där du väljer ut en del av bilden som inte ska finnas med...

jag funderar på ett tredje alternativ men är själv inte riktigt på det klara hur man ska göra det... ;D

ok. Men om man har en person. Men ej vill ha med bakrunden. Då går man precus i början på timelinen , tar Pen och ritar runt de som ska synas. Sen om personen även ska röra sig. Flyttar man bara till slutet av timelinen och maskar ut så långt han/hon har hunnit ut bilden. allså flyttar mansken. gör man så lr hur gör man?

[citat=ymmit]ok. Men om man har en person. Men ej vill ha med bakrunden. Då går man precus i början på timelinen , tar Pen och ritar runt de som ska synas. Sen om personen även ska röra sig. Flyttar man bara till slutet av timelinen och maskar ut så långt han/hon har hunnit ut bilden. allså flyttar mansken. gör man så lr hur gör man?[/citat]

Låter bra.