Robin Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Det är så här att jag ska göra en dvd med menyer, som råmaterial har jag ett antal .vob-filer Grejen är den att när jag drar in vob-filerna i encore så säger han att upplösningen är fel. Detta bekräftas av bland annat premiere och procoder som säger att upplösningen är 352 x 576. Men öppnar jag vob-filerna i tex media player classic eller dvd shrink stämmer upplösningen. Är det någon som känner igen detta problem och vet nån lösning så skulle jag vara mycket tacksam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 [citat=Robin]Men öppnar jag vob-filerna i tex media player classic eller dvd shrink stämmer upplösningen.[/citat] Stämmer med vad? Vet du helt säkert vad upplösningen i filerna är? Encore DVD accepterar endast 720x576/25 FPS alt 704x576/25 FPS i PAL-project så 352x576 går inte. Dessvärre har jag inga bra tips att ge dig ang hur du skall ändra upplösningen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts