Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...

Postad

Jo men rätt ska vara rätt. Men varje människa har rätt till sin egen åsikt och får tycka precis som man vill och det ska man acceptera. Det är ett fritt land och ska förbli det så länge jag lever=)

Postad

Dom sjunger ju lika "ljust" i båda musik stilarna ,eftersom HammerFall anses vara Power Metal. Och båda är ju ganska snabba. All Metal är ju snabb, i jämnförelse med andra musikstilar. Så va fan är skilnaden... texten eller?

Postad

[citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat]

power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat

heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden

Postad

[citat=Santafantasma][citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat]

power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat

heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden[/citat]

Då är ju hammerFall en blandning av Heavy Metal och Power Metal...

Men bäst av alla musikstilar som någonis existerat är enligt mig "Svensk Göteborsk Döds Metal." Göteborg är sveriges största Metal stad...

Postad

[citat=Black Star]Men bäst av alla musikstilar som någonis existerat är enligt mig "Svensk Göteborsk Döds Metal."[/citat]

Det är ingen musikstil...

Postad

Oj fan förlåt, läste fel, tyckte att du skrev vilket som var det collaste bandet... Men jag röstar också på nico... inte för att jag vet vem i bandet det är, men namnet var iallafall grymt, hehehe...

Postad

Hehe! Det stämmer =) Dom e jävligt roliga också... om man tittar på deras DvD´s så ser man hur mkt "skit" de hittar på. Bruce är nog den som kan mest?! =/ Han är pilot kunde varit med i Os truppen i fäktning m,m

Postad

Joho då nu är jag tillbaka, att välja vem som är coolast är nästan omöjligt men nico har onekligen stil;)

Bruce har för övrigt perfekt koll på englands tåg tidstabell också:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...