Jump to content

Ljud till Actionfilm???

maxv

Recommended Posts

Något jag inte testat själv, men läste på ett forum någonstans, är att köpa köttfärs och slå på för att få till "köttiga" träffljud. Riktigt bra skulle det visst bli om plastfolien var kvar så att det "krashade" lite vid varje träff, ungefär som när ben går sönder...

/Rico

Jo vill du ha köttiga ljud så kan det funka, att köpa en kyckling tror jag mer på i såfall, där är det ju inte redan mosat så att säga. Själv kan jag tycka att det låter lite för köttigt oftast, ungefär som "batman å robin", alltid när dom slåss så låter det som en stor slägga som borrar genom en gris. Men det är ju en smaksak.

När det gäller musik så kan du ta vad som hellst så länge du bara ska visa filmen för kompisar eller slutna kretsar som skola tex. Men skall du visa filmen på festivaler eller vill försöka sälja den så måste du köpa rättigheterna til musiken. Då är det enklast och billigast att be någon göra musiken åt dig. Har sett minst ett par tre stycken här på forumet som gärna gör specialbeställd musik för att det är roligt. Ge dom mycket cred bara ;)

Skott ljud är svårare, de spelar man ju inte direkt in själv. Får man plocka från arkiv. Finns endel att hitta på nätet, sök här i forumet och du kommer hitta endel länkar till sådana sidor. Det har även snackats om att "sno" ljud från spel etc, men kom ihåg att det är precis vad du då gör, snor ljuden alltså, du har inte rättigheterna till dom egentligen.