Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag håller på med att redigera en film i Vegas!

Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det?

snälla hjälp mig!

Postad

[citat=swempa]Hej!

Jag håller på med att redigera en film i Vegas!

Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det?

snälla hjälp mig![/citat]

Finns två sätt som jag hittat

1: Lägg till något som kallas velocity envelope (hittas om du högerklickar på spåret och väljer insert envelope). Då får du en kurva över spåret som från början står på 100%. Den kan du sen lägga till punkter till som vilken annan tidskurva i Vegas som helst och sätta värdet till annat än 100%. Dock verkar det som om man bara kan lägga in värden mellan -100% och 300% (av ursprungshastighet alltså). Fördelen är däremot att du kan animera hastigheten över tid.

2. Håll ner ctrl och dra i "kanterna" på klippet. Då får du en time-stretch, och kan dra ut eller trycka ihop klippet så att hastigheten ändras.

Hoppas det här hjälpte något

Mvh

McWolfe

Postad

[citat=ash]har ej vegas på denna datorn men man kan väl även högerklicka på klippet, välja properties, och öka rate?[/citat]

Jo det gick! Ger samma funktion som att trycka [Ctrl]

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...