swempa Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Hej! Jag håller på med att redigera en film i Vegas! Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det? snälla hjälp mig! 0 Quote
McWolfe Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 [citat=swempa]Hej! Jag håller på med att redigera en film i Vegas! Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det? snälla hjälp mig![/citat] Finns två sätt som jag hittat 1: Lägg till något som kallas velocity envelope (hittas om du högerklickar på spåret och väljer insert envelope). Då får du en kurva över spåret som från början står på 100%. Den kan du sen lägga till punkter till som vilken annan tidskurva i Vegas som helst och sätta värdet till annat än 100%. Dock verkar det som om man bara kan lägga in värden mellan -100% och 300% (av ursprungshastighet alltså). Fördelen är däremot att du kan animera hastigheten över tid. 2. Håll ner ctrl och dra i "kanterna" på klippet. Då får du en time-stretch, och kan dra ut eller trycka ihop klippet så att hastigheten ändras. Hoppas det här hjälpte något Mvh McWolfe 0 Quote
Mr.Man Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Du kan även kombinera ovanstående metoder om du vill ha snabbare spolning. 0 Quote
ash Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 har ej vegas på denna datorn men man kan väl även högerklicka på klippet, välja properties, och öka rate? 0 Quote
Mr.Man Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 [citat=ash]har ej vegas på denna datorn men man kan väl även högerklicka på klippet, välja properties, och öka rate?[/citat] Jo det gick! Ger samma funktion som att trycka [Ctrl] 0 Quote
Recommended Posts