swempa Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hej! Jag håller på med att redigera en film i Vegas! Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det? snälla hjälp mig! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 [citat=swempa]Hej! Jag håller på med att redigera en film i Vegas! Programmet funkar bra, men jag vet inte hur man gör om man vill lägga in snabbspolning i filmen, så den spelas jättesnabbt. går det? snälla hjälp mig![/citat] Finns två sätt som jag hittat 1: Lägg till något som kallas velocity envelope (hittas om du högerklickar på spåret och väljer insert envelope). Då får du en kurva över spåret som från början står på 100%. Den kan du sen lägga till punkter till som vilken annan tidskurva i Vegas som helst och sätta värdet till annat än 100%. Dock verkar det som om man bara kan lägga in värden mellan -100% och 300% (av ursprungshastighet alltså). Fördelen är däremot att du kan animera hastigheten över tid. 2. Håll ner ctrl och dra i "kanterna" på klippet. Då får du en time-stretch, och kan dra ut eller trycka ihop klippet så att hastigheten ändras. Hoppas det här hjälpte något Mvh McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Du kan även kombinera ovanstående metoder om du vill ha snabbare spolning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 har ej vegas på denna datorn men man kan väl även högerklicka på klippet, välja properties, och öka rate? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 [citat=ash]har ej vegas på denna datorn men man kan väl även högerklicka på klippet, välja properties, och öka rate?[/citat] Jo det gick! Ger samma funktion som att trycka [Ctrl] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts