Jump to content

Recommended Posts

Posted

[citat=bulten]är de någon som vet hur man gör en explosition i after effects?[/citat]

Tror inte att det går att få till en snygg explosion i after effects. Faktum är att det är väldigt svårt att få till snygga explosioner i något program alls, det blir bäst om du använder filmat material till det.

Posted

Jawo har förstått rätt, man ska int lag explosioner i nåt skitigt program, bäst blir om man gör det på riktigt, jag har en fördel då jag e me i en FBK så jag har därifrån hjläp till folk så att filmningen blir "säker" och om man filmar med dem så har man också ämnen att få eld med, så int de nå paranoida grannar som ringer polisen... Tack....

Posted

[citat=Emperor]Jawo har förstått rätt, man ska int lag explosioner i nåt skitigt program, bäst blir om man gör det på riktigt, jag har en fördel då jag e me i en FBK så jag har därifrån hjläp till folk så att filmningen blir "säker" och om man filmar med dem så har man också ämnen att få eld med, så int de nå paranoida grannar som ringer polisen... Tack....[/citat]

Vad är FBK?

Posted

[citat=Jawo][citat=Emperor]Jawo har förstått rätt, man ska int lag explosioner i nåt skitigt program, bäst blir om man gör det på riktigt, jag har en fördel då jag e me i en FBK så jag har därifrån hjläp till folk så att filmningen blir "säker" och om man filmar med dem så har man också ämnen att få eld med, så int de nå paranoida grannar som ringer polisen... Tack....[/citat]

Vad är FBK?[/citat]

FBK = FrivilligaBrandKåren,

Posted

[citat=Jawo]Tror inte att det går att få till en snygg explosion i after effects. Faktum är att det är väldigt svårt att få till snygga explosioner i något program alls, det blir bäst om du använder filmat material till det.[/citat]

Njae, en mängd av dagens filmer kör med cg-explosioner, men då krävs det ju i och för sig dyra plugins till dyra program. Men ta till exempel Afterburn till 3ds max (bland andra), den kan göra enormt snygga explosioner.

Men just i AE är det nog rätt svårt ja :)

Posted

[citat=Lasse_laser][citat=Jawo]Tror inte att det går att få till en snygg explosion i after effects. Faktum är att det är väldigt svårt att få till snygga explosioner i något program alls, det blir bäst om du använder filmat material till det.[/citat]

Njae, en mängd av dagens filmer kör med cg-explosioner, men då krävs det ju i och för sig dyra plugins till dyra program. Men ta till exempel Afterburn till 3ds max (bland andra), den kan göra enormt snygga explosioner.[/citat]

Naturligtvis går det att få till snygga explosioner med afterburn, men det är inte lätt (tyckte iaf inte jag).

Det enda program/plugin som jag har stött på som var hyffsat lätt och gav jävligt snygga/trovärdiga explosioner/eld/rök är aura från chaos group.

Posted

knepet är att man ska texturera sin eld/rök/explosioner... samt så klart animera o allt det där :).... weta körde det hårt i sagan om ringen. finns bra närbildsklipp att använda för sådant från artbeats.

Posted

[citat=walfridson]knepet är att man ska texturera sin eld/rök/explosioner... samt så klart animera o allt det där :).... weta körde det hårt i sagan om ringen. finns bra närbildsklipp att använda för sådant från artbeats.[/citat]

Simulering är knepigt det oxå, iaf när det gäller explosioner och liknande. Eld och rök är ju halv lätt att få till.

Det är det som är det fina med aura, den sköter både simulering och texturering :)

Har för mig att Lightwave har något finurligt inbyggt system eld och liknande, är det volumetrics liknande Afterburn eller är det något helt annat (antar att du använder dig av lightwave)?