Samlad Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Tja Har gjort en musikvideo och lagt den på dvd. Det har visat sig att detta inte går att sända i tv. Formatet är fel. Jag undrar hur jag kan göra om dvd:n till ett spelbartformat för tv-sändning. Mvh C-H 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik_CanonXM2 Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 de tar nog endast emot filmer som är lagrade på dv-band altså mini-dv band, dv - band (stora) m.m 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Ja, så ta och spela upp dvd:n på en bra dvd-spelare. Koppla ljud och s-video till en dv-kamera eller dv-bandspelare och spela in det som ska visas på tv. Och vips har du inspelningen på ett dv-band. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Hej! Det verkar vara lite missförstånd här? Du har gjort en musikvideo och vill bränna ut den på DVD för att spela upp i en DVD-spelare och visa den på en vanlig TV, inte sända ut den på TV, antar jag? Hur har du bränt ut den nu? vilket program använder du? Och vilket program klipper du i? Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts